IBM Information Server integreert salesforce.com met alle belangrijke bedrijfsapplicaties

Zakelijke klanten kunnen snel en eenvoudig het Force.com-platform en Salesforce CRM-applicaties binnen hun IT-omgeving integreren met de IBM-oplossing op de AppExchange

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand zakelijke services, kondigt de beschikbaarheid aan van het IBM Information Server Pack voor salesforce.com op de AppExchange. Zakelijke klanten kunnen IBM Information Server Pack voor salesforce.com gebruiken voor de integratie van Salesforce CRM-applicatiedata met andere bedrijfsapplicaties en het opschonen van gegevens. Daarnaast biedt het een betere verbinding tussen Salesforce CRM-applicaties, het Force.com-platform en andere bedrijfsapplicaties.

"Het vermogen van organisaties om snel en adequaat zakelijke beslissingen te nemen wordt bepaald door de beschikbaarheid en kwaliteit van bedrijfsgegevens", zegt Jim Welch, vice president IBM Information Platform and Solutions. "Steeds meer grote ondernemingen maken gebruik van salesforce.com en hebben behoefte aan een strakke integratie van de on-demand applicaties en nog aanwezige applicaties binnen de organisatie. IBM Information Server verbetert de productiviteit, flexibiliteit en performance van zakelijke klanten. Klanten kunnen met deze oplossing Salesforce sneller implementeren, zonder dat dit ten koste gaat van de datakwaliteit en de consistentie binnen de applicaties."

"Meer dan 50 procent van onze 8 miljard transacties in het laatste kwartaal werden afgehandeld via de Force.com API. Dit toont aan dat Salesforce CRM en het Force.com-platform al op grote schaal met andere bedrijfsapplicaties worden geïntegreerd", stelt Clarence So, Chief Marketing Officer bij salesforce.com. "Onze zakelijke klanten kunnen nu profiteren van IBM Information Server, een hoogwaardige integratieoplossing voor een snellere implementatie en lagere kosten via geautomatiseerde integratie van bedrijfsgegevens."

IBM Information Server Pack voor salesforce.com
Het IBM Information Server Pack voor salesforce.com maakt het mogelijk om data eenvoudig te integreren met het Force.com-platform, Salesforce CRM-applicaties en andere bedrijfsgegevens. Organisaties kunnen het Pack gebruiken om hun frontoffice-data die gehost worden binnen het salesforce.com-platform te filteren, laden en op te schonen. Ook biedt het de mogelijkheid om te synchroniseren met andere bedrijfsgegevens die opgeslagen zijn binnen de ERP backoffice, data warehouses en analytische applicaties.

Features:

• Veilige verbinding via internet tussen IBM Information Server en salesforce.com
• Via grafische user interface eenvoudig toegang tot de metadata binnen salesforce.com via het Force.com API
• Automatisch genereren van Salesforce Object Query Language (SOQL) syntax en de mogelijkheid om custom salesforce.com SOQL te gebruiken
• De mogelijkheid om visueel, objecten binnen salesforce.com te ontdekken, opschonen, laden en te exporteren
• De mogelijkheid om salesforce.com data te gebruiken binnen IBM Information Server

Bedrijfsvoordelen:

• Betere besluitvorming ten aanzien van klanten door belangrijke backoffice-data toegankelijk te maken voor medewerkers die in contact staan met klanten
• Klanten krijgen een compleet overzicht van de beschikbare bedrijfsinformatie, zowel vanuit de on-demand applicaties als de traditionele applicaties
• Verminderen van de kosten en verhoging van de productiviteit binnen ETL-ontwikkelteams
• Het bevorderen van de ROI-voordelen van salesforce.com CRM-applicaties en toepassingen voor het Force.com-platform

IBM Information Server is het eerste uitgebreide platform voor data-integratie dat het klanten eenvoudiger maakt om alle informatie te benutten en informatiesilo's te integreren. Op deze wijze beschikken klanten over consistente, complete en betrouwbare gegevens bij belangrijke zakelijke en IT-projecten.
Meer informatie over IBM Information Server Pack voor salesforce.com is beschikbaar op de AppExchange: http://www.salesforce.com/appexchange en op de www.ibm.com/software/data/integration .

Force.com-platform en AppExchange
Force.com vernieuwt het ontwikkelen, implementeren en distribueren van bedrijfsapplicaties met Platform-as-a-Service. Ontwikkelaars, klanten en partners kunnen Force.com gebruiken om eenvoudig een nieuwe generatie on-demand applicaties te ontwikkelen en wereldwijd aan te bieden als dienst. Force.com maakt het mogelijk om applicaties eenvoudig te delen en te installeren via salesforce.com's AppExchange-marktplaats. Hierdoor worden alle innovaties van Force.com beschikbaar voor de volledige on-demand gemeenschap.

AppExchange breidt zich continu uit, met duizenden nieuwe klanten die op hun beurt duizenden nieuwe applicaties installeren. Klanten van iedere omvang kunnen snel en eenvoudig Salesforce uitbreiden met aanvullende on-demand bedrijfsapplicaties die verkrijgbaar zijn via AppExchange: http://www.salesforce.com/appexchange.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.