Salesforce.com verbetert beheer verkiezingscampagnes VS

Campaignforce van salesforce.com transformeert de politiek met de nieuwe generatie internettechnologie

Utrecht, 14 februari 2008 - Meer dan 30 politieke organisaties en actiegroepen gebruiken Campaignforce van salesforce.com om het beheer van campagnes aanzienlijk te verbeteren. Salesforce.com (NYSE; CRM) is technologie- en marktleider op het gebied van Software-as-a-Service (SaaS) en Platform-as-a-Service (PaaS). Democratische en republikeinse politieke kandidaten in de VS, maar ook grote en kleine actiegroeperingen maken gebruik van Software-as-a-Service van salesforce.com om te profiteren van de nieuwe generatie internettechnologie. Voorbeelden van het gebruik van Campaignforce zijn de presidentiële verkiezingscampagnes van Ron Paul en Mitt Romney, maar ook Senator John Kerry en afgevaardigde Michael McCaul in Texas.

Internettechnologie zoals Youtube en Facebook wordt binnen de presidentiële verkiezingscampagne van Ron Paul al succesvol ingezet voor grassroot fundraising, het overtuigen van kiezers en het werven van vrijwilligers. Nu wordt er binnen deze campagne tevens gebruik gemaakt van Campaignforce van salesforce.com voor het managen van de campagne.

"Wij willen internettechnologie zoals YouTube, Facebook en salesforce.com, waar veel bedrijven succesvol gebruik van maken, benutten binnen onze campagne", zegt Justine Lam, online campagne manager van Ron Paul for President. "Salesforce heeft een belangrijke rol gespeeld bij onze online fundraising. Ook heeft het ons geholpen bij het landelijk werven van vrijwilligers voor de voorverkiezingen."

De Ron for President-campagne heeft Campaignforce geïntegreerd met haar website. Hierdoor hebben de medewerkers een overzicht van alle cruciale campagne-informatie die gerelateerd is aan fundraising en het werven van vrijwilligers. Zo maken zij gebruik van Campaignforce om data over campagnedonaties te analyseren. Ook hebben zij Campaignforce ingezet om vrijwilligers te werven voorafgaand aan de voorverkiezingen.

"Campaignforce van Salesforce.com is een krachtig instrument voor campagnemanagers", zegt Wyatt Hull, creative director bij Terra Eclipse en consultant voor de verkiezingscampagne van Ron Paul. "Het on-demand karakter van Campaignforce sluit perfect aan bij de behoeften binnen moderne verkiezingscampagnes. Het biedt direct toegang tot campagne-informatie, is overal toegankelijk via een internetverbinding en kan snel geïmplementeerd worden zonder investeringen in en onderhoud van IT-infrastructuur. De Apex API biedt ons team van webontwikkelaars de mogelijkheid om de rapportagetools van salesforce.com te gebruiken om het succes van de fundraising van de campagne van Ron Paul inzichtelijk te maken."

Campaignforce wordt ook gebruikt voor het maximaliseren van fundraising, het werven en managen van personeel en vrijwilligers, het beheren van relaties en het traceren van kernboodschappen voor kiezers. Zo maakte afgevaardigde Michael McCaul in Texas gebruik van Campaignforce als centraal systeem voor het aansturen van de organisatie. Met behulp van het Force.com platform heeft hij Campaignforce aangepast om zodoende informatie over leads te verzamelen van de websites, voor de communicatie met aanhangers, het beheren van evenementen, het mobiliseren van vrijwilligers en het volgen van de peilingen.

"Naast de duidelijke voordelen van Software-as-a-Service en de mogelijkheid om al onze data op één plaats te beheren, waren het Force.com platform en de AppExchange applicaties belangrijke redenen om Campaignforce te implementeren", stelt Brent Burns, campagnemanager voor Michael McCaul for Congress. "Binnen een week hebben we de tijd die nodig is om onze database op te zetten gehalveerd dankzij de gebruiksvriendelijkheid van het Force.com platform. Dit was zeer belangrijk voor onze verkiezingscampagne in november."

Campaignforce: Salesforce voor politieke campagnes
Campaignforce wordt binnen verschillende politieke campagnes gebruikt. Campaignforce is de eerste on-demand applicatie voor het managen van kiezersrelaties die internettechnologie gebruikt om data over peilingen, bijdragen en campagne-inspanningen te verzamelen. Campaignforce is gebouwd op het Force.com platform, 's werelds eerste Platform-as-a-Service, en wordt ondersteund door het grote ecosysteem van partneroplossingen dat beschikbaar is via www.appexchange.com. Voor meer informatie: www.campaignforce.com.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.