Salesforce.com en Google introduceren Salesforce voor Google Apps

eerste cloud computing-suite voor zakelijke toepassingen

Utrecht, 14 april 2008 – Salesforce.com en Google breiden hun wereldwijde strategische partnerschap uit met de introductie van Salesforce voor Google Apps, gebaseerd op cloud computing. Salesforce.com (NYSE:CRM) is technologie- en marktleider op het gebied van Software-as-a-Service (SaaS) en Platform-as-a-Service (PaaS). Door de combinatie van de Google Apps™-suite van applicaties en de Salesforce-suite voor Customer Relationship Management (CRM) kunnen bedrijven met andere bedrijven communiceren en samenwerken, zonder dat ze daarvoor software hoeven te downloaden, installeren of onderhouden. Omdat Salesforce voor Google Apps gebruik maakt van het Force.com Platform en Google's open API's biedt het nieuwe ontwikkelmogelijkheden voor ontwikkelaars en partners.

Salesforce.com en Google bouwen hiermee voort op hun eerdere samenwerking op het gebied van cloud computing. In 2007 introduceerden salesforce.com en Google Salesforce Group Edition met Google AdWords™, dat nu wordt gebruikt door duizenden bedrijven.

Salesforce voor Google Apps is een krachtige en eenvoudige combinatie van zakelijke toepassingen als e-mail, kalenders en instant messaging; bestanden, zoals documenten, spreadsheets, presentaties; en CRM, waaronder sales, marketing, service en support en partnerapplicaties. Bedrijven kunnen daardoor real-time communiceren en samenwerken over het internet. Salesforce voor Google Apps omvat de volgende onderdelen:
Salesforce en Gmail™ - voor het verzenden, ontvangen en opslaan van e-mails;
Salesforce en Google Docs™ - voor het opstellen, beheren en online delen van documenten;
Salesforce en Google Talk™ - voor het direct communiceren met collega's en klanten;
Salesforce en Google Calendar™ - voor het openbaar maken van sales-taken en en marketingcampagnes. Deze applicatie is gebouwd door Appirio en een van de eerste nieuwe partnerapplicaties voor Salesforce voor Google Apps.

"Google en salesforce.com hebben een vergelijkbare filosofie over het aanbieden van de innovaties van het internet", zegt Eric Schmidt, CEO van Google. "Salesforce.com was pionier in software-as-a-service. Een jaar geleden hebben wij ze vergezeld in de missie om de voordelen van cloud computing naar bedrijven te brengen. Samen maken we applicaties en diensten online beschikbaar, zodat klanten zich kunnen toeleggen op het uitbouwen van hun core business in plaats van het onderhouden ervan."

"Salesforce.com is verheugd over het aanbieden van Google Apps via onze Salesforce-applicaties en Force.com Platform-as-a-service", zegt Marc Benioff, chairman en CEO van salesforce.com. "De combinatie van onze CRM-applicaties en Google's zakelijke toepassingen geeft de hele industrie een push richting cloud computing. Het einde van software nadert."

Salesforce voor Google Apps is per direct zonder additionele kosten beschikbaar voor alle klanten van salesforce.com. Meer informatie is beschikbaar op: http://www.salesforce.com/eu/googleapps

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.