Salesforce.com organiseert grootste Europese Software-as-a-Service evenement

groot aantal Europese organisaties demonstreert on-demand bedrijfsapplicaties tijdens Dreamforce

Utrecht – 25 april 2008 – Dit jaar vindt Dreamforce, de jaarlijkse gebruikers- en ontwikkelaarsconferentie van salesforce.com, voor de eerste keer plaats in Europa. De locatie van de conferentie is het Barbican Centre in Londen op 7 en 8 mei 2008. Salesforce.com (NYSE:CRM) is technologie- en marktleider op het gebied van Software-as-a-Service (SaaS) en Platform-as-a-Service (PaaS). Speciale gasten als Peter Gabriel, easyGroup CEO Stelios Haji-Loannou en de oprichter van Wikipedia, Jimmy Wales, zullen samen met de CEO van salesforce.com, Marc Benioff, het podium betreden tijdens het grootste Europese Software-as-a-Service evenement. Daarnaast nemen onder andere executives van Accenture, AAA Soliditet AB, AON Corporation, CODA, Cognos, Dell Corporation Ltd, Deloitte, Google en Misys International Banking Systems deel aan de keynotes en de verschillende sessies over samenwerking, community, innovatie en klantsucces. Tijdens de Dreamforce Expo demonstreren diverse organisaties hun on-demand bedrijfsapplicaties voor Salesforce CRM-applicaties en het Force.com-platform.

“SaaS en Paas hebben in Europa een kritieke massa bereikt”, zegt EMEA President Lindsey Armstrong. “Salesforce.com ervaart in Europa een geweldig momentum en we zullen ons dan ook blijven richten op technologische innovatie en klantsucces. Tijdens Dreamforce kunnen onze Europese klanten zelf ervaren wat de kracht is van Software-as-a-Service en Platform-as-a-Service en hoe dit kan leiden tot innovatie en bedrijfssucces.”

Sessies gericht op klantsucces met PaaS en SaaS
Tijdens Dreamforce Europe wisselen de ruim 2.000 deelnemers hun ervaringen en succesverhalen uit. Hiermee doen zij praktische kennis op die zij direct in praktijk kunnen brengen. Dreamforce Europe biedt meer dan 50 breakout sessies met meer dan 75 gastsprekers, allemaal gericht op klantsucces. De sessies zullen bestaan uit gedetailleerde presentaties, live demo’s en unieke case studies voor verschillende eindgebruikers variërend van verkoop- en marketingmanagers tot CIO’s, IT-managers en ontwikkelaars. Tijdens de sessies komt het volledige productportfolio van salesforce.com aan bod, waaronder het Force.com-platform, de SaaS-applicaties suite, SFA, Marketing Automation, Customer Service en Call Center, PRM, Ideas, Content, Mobile, de AppExchange en meer. Deelnemers maken kennis met de productteams van salesforce.com, luisteren naar experts van toonaangevende bedrijven, volgen trainingen en leren van best practices en strategieën voor on-demand succes.

Dreamforce Expo: de Europese on-demand marktplaats
De Dreamforce Expo biedt de beste en slimste oplossingen die beschikbaar zijn binnen de Software-as-a-Service-industrie. Enkele partners die hun oplossingen demonstreren tijdens Dreamforce zijn ABSI, Accenture, Acumen Solutions, Astadia, BigMachines, Bluewolf, Callidus, Capgemini, CastIron, Clicktools, CODA, Cognos, Deloitte, Dialectyx, Dow Jones, Eloqua, Enecto, Envox, ExactTarget, Fairsail, Firepond, Fuijtsu, H&W Consult, Informatica, InstantService, iPayments, Magic Software Enterprises Ltd., Magnetic North, NEXELL, On Demand Business Group, OneSource, OpenAir, OpSource, PARX, PerspecSys, Pervasive, Postcode Anywhere, RadianScore, Research in Motion, saaspoint, Sesame Software, Siemens, Sofia Works, Sterling Commerce, Vivens4CRM, Webcom, Xactly Corporation en vele meer.

Salesforce.com Foundation vrijwilligersevenement
Meer dan 100 non-profitorganisaties die gebruikmaken van de applicaties van salesforce.com nemen deel aan de sessies en workshops tijdens Dreamforce Europe. Daarnaast kunnen de deelnemers van Dreamforce Europe de dag voor de conferentie deelnemen aan een filantropisch evenement. In samenwerking met Young Enterprise Londen zal de salesforce.com Foundation workshops verzorgen voor tieners met als thema “het vandaag creëren van ondernemers, voor de ondernemingen van morgen”. De workshops hebben betrekking op succesformules, onafhankelijkheid en werkgelegenheid, inzicht in kosten voor levensonderhoud, verschillende carrièremogelijkheden en het belang van onderwijs en ambities voor het realiseren van je doelen in de toekomst. Kijk voor meer informatie op de website: http://www.yelondon.com en http://www.salesforce.com/dreamforceeurope/community/foundation-event/

Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com zal de keynote presentaties beschikbaar stellen tijdens de conferentie. Webcasts van Benioff’s keynotes zullen beschikbaar zijn op: http://www.salesforce.com/investor/ .

Registreren voor Dreamforce is mogelijk via: http://www.dreamforceeurope.com

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.