Virgin Galactic beheert astronautrelaties in de cloud

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, kondigt aan dat Virgin Galactic heeft gekozen voor salesforce.com’s Sales Cloud 2 voor het beheren van het direct sales-proces voor zijn Astronaut Relations-programma. Virgin Galactic is ontwikkeld door Sir Richard Branson en is de eerste commerciële ruimtevaartlijn ter wereld.

Door Salesforce CRM in te zetten voor het beheren van de direct sales en het bijhouden van alle conversaties met potentiële klanten, biedt Virgin Galactic zijn team voor astronaut-relaties alle belangrijke informatie die zij nodig heeft. Potentiële astronauten die een bezoek brengen aan de Virgin Galactic-website kunnen hun belangstelling eenvoudig aangeven via een webformulier. Door de real-time cloud computing-infrastructuur komt de informatie direct terecht bij het Astronaut Relations-team.

“Onze potentiële klanten bevinden zich verspreid over de hele wereld en we zochten daarom een applicatie die het beheren van deze unieke klantengroep mogelijk maakt”, zegt Dave Clark, astronaut relations bij Virgin Galactic. “Salesforce.com biedt ons de mogelijkheid om alle conversaties met potentiële klanten overzichtelijk te beheren. Hierdoor beschikt ons direct sales-team overal en altijd over essentiële informatie via een internetconnectie of hun smartphone.”

“Virgin Galactic is een pionier en het is daarom erg toepasselijk om te kiezen voor een pionier in zakelijke cloud computing voor het beheren van de astronautrelaties”, zegt Kendall Collins, chief marketing officer bij salesforce.com. “Het werkgebied van Virgin Galactic is erg uniek. Door de aanpasmogelijkheden van de oplossingen van salesforce.com kon het bedrijf exact de functionaliteit creëren die het nodig had.”

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat