Facebook kiest voor salesforce.com

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, kondigt aan dat Facebook heeft gekozen voor Salesforce CRM voor het beheer van zijn snelgroeiende sales-activiteiten.

Facebook stond voor de keuze om het eigen systeem te optimaliseren of te kiezen voor een cloud-gebaseerde CRM-oplossing. Na een evaluatie van de voor- en nadelen van beide opties, koos de organisatie voor Sales Cloud 2 van salesforce.com. De korte implementatietijd en de schaalbaarheid die nodig is voor de snelgroeiende onderneming, gaven de doorslag. Facebook heeft het systeem uitgerold bij de verschillende sales-teams en bij zijn ontwikkelaars om complexe workflow- en goedkeuringsprocessen te automatiseren. De CRM-oplossing is hierbij geïntegreerd met zes bestaande systemen.

“Facebook en salesforce.com delen de visie om mensen te helpen om contacten te onderhouden en informatie efficiënt te delen”, zegt Sheryl Sandberg, chief operating officer bij Facebook. “Het cloud-model van salesforce.com sluit volledig aan op onze wensen. Met ons huidige groeitraject en onze toekomstige sales-doelen, zochten we een oplossing die kon meegroeien met onze business.”

“Facebook sluit zich nu aan bij de duizenden organisaties die hun sales-activiteiten beheren in de cloud”, zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. “Hierdoor kunnen zij zich focussen op hun snel groeiende business en hoeven zij zich geen zorgen te maken over hardware en software om deze groei te ondersteunen.”

Relevante links:
• Voor meer informatie over Sales Cloud 2, kijk op: http://www.salesforce.com/crm/sales-force-automation/
• Word fan van salesforce.com op:
• Volg @salesforce op Twitter

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat