Salesforce CRM benoemd tot marktleider door onafhankelijk onderzoeksbureau

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, is benoemd tot marktleider in The Forrester Wave™: CRM-suites voor MKB-organisaties, Q2 2010 (16 juni, 2010) en The Forrester Wave™: CRM-suites voor grote organisaties, Q2 2010 (16 juni, 2010).

Volgens de rapporten van Forrester is salesforce.com in korte tijd aanzienlijk gegroeid door organisaties te voorzien van CRM-oplossingen via het SaaS-model. De groeistrategie van de organisatie binnen de CRM-branche is gefundeerd op het in korte tijd uitrollen van bedrijfsoplossingen bij organisaties met minimale IT-risico’s en implementatiekosten.

De rapporten melden dat bijna de helft van de (door Forrester ondervraagde) applicatie-professionals actief betrokken is bij de evaluatie van SaaS of het uitrollen ervan. Ongeveer één derde van hen gebruikt SaaS- applicaties voor CRM. Forrester merkt verder op dat veel organisaties die op zoek zijn naar CRM-technologie eerst onderzoeken of een SaaS-oplossing aansluit bij de organisatiebehoeften voordat ze een on-premise-oplossing overwegen. Bovendien overwegen steeds meer bedrijven met veel on-premise-oplossingen om over te stappen naar SaaS.

“Middelgrote en grote organisaties kiezen steeds vaker cloud computing voor CRM”, zegt Alex Dayon, Executive Vice President CRM bij salesforce.com. “Onze 77.300 klanten hebben gekozen voor cloudgebaseerde CRM vanwege de lage kosten en de uitgebreide mogelijkheden om de applicaties aan de organisatie aan te passen. Dit in een veilige, betrouwbare en schaalbare omgeving. In recent onderzoek geeft 94 procent van de respondenten aan dat ze hoogstwaarschijnlijk blijven werken met Salesforce. Dit is een score van klanttevredenheid die ongekend is bij on-premise-software.”

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat