ADP verhoogt klantloyaliteit met salesforce.com

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, maakt bekend dat ADP, internationaal marktleider op het gebied van geïntegreerde oplossingen voor salarisverwerking, personeels- en excassoadministratie en HR-vraagstukken, zijn gebruik van Salesforce CRM in Nederland uitbreidt met Service Cloud 2 om zo zijn klanten beter van dienst te kunnen zijn.

Service Cloud 2 van salesforce.com zal de vorige, op Clarify gebaseerde klantenserviceapplicatie geheel vervangen en zal aanzienlijke verbeteringen bieden met betrekking tot functionaliteit, performance en onderhoudbaarheid. Wereldwijd werken alle commerciële ADP-medewerkers al met Salesforce CRM. Door het toevoegen van de contacten in de implementatie- en service-fase hebben de ADP-medewerkers een geïntegreerd en volledig beeld van alle klantontwikkelingen.

Met de Service Cloud 2 heeft ADP een intuïtieve, geïntegreerde, real-time oplossing voor zijn klantenservice, waarmee een snelle afhandeling van de gemiddeld 30.000 klantverzoeken per maand is gegarandeerd. Klantcontacten via diverse communicatiekanalen, zoals telefoon, e-mail en web, worden geïntegreerd vastgelegd en beheerd. Op basis hiervan kunnen de klantenserviceprocessen beter worden beheerd waardoor medewerkers de klant optimaal kunnen bedienen. De uitgebreide real-time rapportages van Service Cloud 2 ondersteunen een nauwere relatie met de klant en daarmee een hogere loyaliteit.

Service Cloud 2 is geïntegreerd met ADP’s extranet waardoor de 20.000 klanten van ADP online en in real-time wijzigingen kunnen doorgeven. Zowel klanten als medewerkers hadden gevraagd om dergelijke functionaliteit via een veilig selfservice klantenportaal. Met salesforce.com is dit op eenvoudige wijze gerealiseerd.

“Salesforce.com helpt ons de komende jaren duizenden klanten een optimale service te bieden”, aldus Marcel de Dood, Director Customer Service ADP. “Wij onderscheiden ons door een hoog serviceniveau en hierbij is een goed functionerende CRM-applicatie cruciaal. Met het gebruik van de state-of-the-art technologie van salesforce.com hoeven we ons geen zorgen meer te maken over het onderhouden van de IT-infrastructuur en kunnen we ons volledig richten op het bieden van een optimale service aan onze klanten.”

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat