Salesforce.com introduceert Chatter Mobile

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, introduceert Chatter Mobile tijdens Cloudforce London. Chatter Mobile maakt collaboration voor iedere medewerker social, mobiel en real-time. Met Chatter Mobile kunnen gebruikers hun Chatter feeds monitoren, inclusief posts van collega’s en alerts van applicaties. Ook kunnen zij status updates posten en reageren op relevante discussies – allemaal vanaf hun mobiele apparaat.

Mensen die Facebook bezoeken met behulp van een mobiel apparaat zijn twee keer zo actief op die site als niet-mobiele gebruikers. Volgens IDC[i] worden mobiele apparaten de nieuwe zakelijke desktop voor meer dan 50 procent van het personeel. Chatter Mobile voor Apple iPad, iPhone en de nieuwe iPod touch, Google Android en RIM BlackBerry helpen medewerkers hun productiviteit te verhogen in dit nieuwe computing-paradigma, ongeacht van de locatie waar zij zich bevinden.

Commentaar op het nieuws
“Chatter Mobile betekent dat je te weten komt wat er binnen je gehele onderneming gebeurt, waar je ook bent”, aldus Marc Benioff, chairman en CEO bij salesforce.com. “De combinatie van apparaten zoals de iPad of de nieuwe iPod touch met mobiele applicaties zoals Chatter zorgen ervoor dat informatie naar je toekomt, in real-time. Dit maakt de desktop sterk verouderd.”

“Chatter Mobile brengt collaboration binnen Nimbus naar het volgende niveau. Het zorgt ervoor dat onze medewerkers de voor hen meest relevante informatie in real-time ontvangen, ongeacht waar zij zich bevinden. Dit betekent dat interne ondersteuningsprocessen versneld worden en vragen van klanten niet onbeantwoord blijven omdat iemand buiten kantoor was”, aldus Ian Gotts, CEO bij Nimbus.

Medewerkers en Chatter Mobile: social, mobiel en real-time collaboration
Salesforce.com versnelt de marktverschuiving naar het volgende cloud computing-paradigma, Cloud 2, met de introductie van Chatter Mobile. De eerste fase van cloud computing had betrekking op het inzetten van technologieën tegen lage kosten, die snel en eenvoudig te gebruiken waren op de desktop. Cloud 2 vertegenwoordigt de nieuwe generatie cloud computing, die social en collaboratief is en real-time toegang biedt tot data en informatie die zich op diverse mobiele apparaten bevindt. Er zijn nu meer dan 500 miljoen mensen die met behulp van een mobiel apparaat het internet opgaan. Het gebruik van mobiele applicaties zal met dubbele cijfers gaan groeien, volgens een recent rapport van IDC[ii]. Bovendien blijkt uit een rapport van Morgan Stanley[iii] dat het aantal mensen dat het internet opgaat met behulp van een mobiel apparaat, desktops en laptops tegen 2012 zal overstijgen.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat