Ook Dell zet Salesforce Chatter in binnen zijn sales- en marketingafdelingen

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, kondigt de beschikbaarheid aan van Chatter 2, de volgende generatie van zakelijke social collaboration. Ook maakt salesforce.com bekend dat Dell Chatter inzet voor medewerkers binnen de sales- en marketingafdelingen. Net zoals de social features van Facebook, Google en Twitter, voegt Chatter 2 een nieuwe dimensie voor zakelijk gebruik toe. Met behulp van Chatter kunnen ondernemingen samenwerken aan meer dan alleen documenten. Medewerkers kunnen met Chatter ook personen, bedrijfsprocessen en gegevens volgen, al deze informatie wordt naar hen gepushed.

Dell heeft Chatter inmiddels succesvol ingezet binnen al zijn sales- en marketingafdelingen ter wereld. De technologiepionier gebruikt de collaboration-technologie zodat medewerkers direct inzage hebben in aankomende bedrijfsprogramma’s, projecten, personen, klanten, cases en documenten.

Sinds de lancering van Chatter drie maanden geleden, hebben meer dan 20.000 ondernemingen Salesforce Chatter ingezet. Onder hen zijn Hitachi, Misys, Reed Exhibitions en Softbank. De Chatter-technologie heeft ervoor gezorgd dat salesforce.com naast CRM een nieuwe golf van collaboration aan medewerkers kan aanbieden binnen ondernemingen.

“Onze sales- en marketingprogramma’s moeten zich snel ontwikkelen om te kunnen blijven voldoen aan de eisen vanuit de markt”, aldus John Miles, vice president of business information organization, Dell. “Met behulp van Chatter kunnen we nu snel en eenvoudig samenwerken aan documenten en informatie zoals salesmogelijkheden en leads uit onze marketingcampagnes. Salesforce Chatter helpt ons beter in te spelen op klantbehoeftes en mogelijkheden.”

“Het momentum rond Salesforce Chatter is verbazingwekkend”, aldus Marc Benioff, chairman en CEO, salesforce.com. “De beroering die we binnen de industrie en onder onze klanten zien, is het bewijs dat we voorzien in een duidelijke behoefte.”

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat