Salesforce.com voltooit overname Heroku

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, maakt bekend dat de overname van Heroku, het private cloud-platform voor het schrijven van Ruby-gebaseerde applicaties, is voltooid. Door de overname heeft salesforce.com een groter aandeel in de publieke cloud services-markt in handen, welke door IDC wordt geraamd op $55,5 miljard in 2014.

Heroku is de toonaangevende Ruby platform-as-a-service, volledig gebouwd om in te zetten binnen een open omgeving en voordeel te halen uit de Ruby-taal. Ruby is de toonaangevende ontwikkeltaal die wordt gebruikt om Cloud 2- applicaties te schrijven die social en collaboratief zijn en real-time toegang tot informatie op mobiele apparaten mogelijk maken. Op dit moment heeft Heroku meer dan 110.000 applicaties die geschreven zijn door een enthousiaste groep Ruby-ontwikkelaars.

“Heroku is het toonaangevende Ruby-applicatieplatform en Ruby is de taal van de toekomst, die het volgende tijdperk van cloud-applicaties voedt dat real-time, social en mobiel is”, aldus Marc Benioff, chairman en CEO, salesforce.com. “Met Heroku kan ons platform de hoeksteen van de volgende generatie van cloud computing worden.”

“Cloud-applicatieplatforms herdefiniëren de manier waarop applicaties worden gebouwd en draaien en verbeteren daarmee de productiviteit van ontwikkelaars, evenals de business agility”, aldus Byron Sebastian, CEO, Heroku. “Wij kijken ernaar uit hoe Heroku’s, en daarmee Ruby’s, momentum deze verschuiving binnen de industrie gaat bepalen.”

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat