Salesforce.com neemt Dimdim over

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, maakt bekend dat zij de overname van Dimdim heeft afgerond voor ongeveer $31 miljoen in contanten.

Dimdim is opgericht in 2007 en heeft verschillende vitale real-time communicatietechnologieën ontwikkeld, waaronder het huidige messaging en screen sharing. Met de overname verwerft salesforce.com deze real-time communicatietechnologieën van Dimdim met daarnaast een team van ontwikkelaars die ervaren zijn in het bouwen van cloud-based collaboration-diensten. Salesforce.com zal de overname gebruiken om nieuwe real-time communicatiemogelijkheden toe te voegen aan het Chatter-platform. Dit zal zij spiegelen aan het bewezen Facebook-model door collaboration en communicatie samen te brengen in een geïntegreerde dienst.

“Facebook heeft de manier waarop we in ons privé-leven communiceren fundamenteel veranderd”, zegt Marc Benioff, chairman en CEO, salesforce.com. “De overname van Dimdim helpt salesforce.com bedrijven dezelfde geïntegreerde collaboration- en communicatiebeleving te bieden als de beleving die Facebook tot de meest populaire website ter wereld heeft gemaakt.”

“Vanaf het begin heeft Dimdim zich gefocust op het aanbieden van real-time communicatie in de cloud, zonder software”, zegt DD Ganguly, CEO, Dimdim. “Salesforce.com geeft ons de mogelijkheid om onze kennis toe te passen en onze visie te richten op real-time, social enterprise software in de cloud, op een schaal die anders onmogelijk zou zijn.”

Het bewezen Facebook-model binnen de zakelijke markt
Salesforce.com erkent dat er een grote verschuiving binnen de markt gaande is, de verschuiving naar Cloud 2. De eerste fase van cloud computing draaide om het gebruik van technologieën met lage kosten en die snel en gemakkelijk in gebruik waren. Cloud 2 vertegenwoordigt de nieuwe generatie van cloud computing, een die sociaal, mobiel en real-time is.

Facebook is met deze overgang gestart door wereldwijd meer dan een half miljard gebruikers kennis te laten maken met real-time collaboration, inclusief feeds en status updates. Op dit moment heeft Facebook, met diensten als aanwezigheid en messaging, de waarde van geïntegreerde collaboration en communicatie bewezen. Ook heeft dit de adoptie door gebruikers gevoed, waardoor het de meeste populaire website ter wereld is geworden.

Salesforce.com heeft eenzelfde soort weg bewandeld bij de introductie van het Salesforce Chatter collaboration-platform. Op dit moment hebben, sinds de release in juni, meer dan 60.000 klanten Chatter ingezet. Hierdoor is het het meest populaire product van de organisatie. Salesforce.com volgt Facebook met Dimdim opnieuw. Door een geïntegreerd collaboration- en communicatieplatform aan te bieden denkt het bedrijf de adoptie van Chatter te kunnen versnellen, de klantbinding te vergroten en zijn gehele productreeks te kunnen onderscheiden.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat