Salesforce.com zorgt met Desk.com voor een customer service revolutie

Salesforce.com [NYSE: CRM], de onderneming voor enterprise cloud computing (http://www.salesforce.com/cloudcomputing/), introduceert Desk.com, revolutionaire customer service voor een social en mobile wereld. Desk.com zorgt ervoor dat organisaties een persoonlijke customer service kunnen bieden door een helpdesk te bieden die social, mobile en eenvoudig te gebruiken en implementeren is. Desk.com is social opgebouwd en stelt organisaties in staat om via elk groot social netwerk direct met klanten te werken. Desk.com Mobile zorgt ervoor dat organisaties altijd een helpdesk bij zich hebben en daardoor klanten onderweg altijd antwoord kunnen geven. Desk.com is voor elke organisatie, ook zonder IT-afdeling, gemakkelijk en binnen een weekend in gebruik te nemen.

“We hebben Desk.com ontwikkeld zodat elke organisatie in een social en mobile wereld een persoonlijke customer service kan bieden. Desk.com’s mobile app stelt werknemers in staat om direct en overal een goede customer service te bieden; en het kan gemakkelijk en snel geïmplementeerd worden”, zegt Alex Bard, vice president en general manager, Desk.com.

Social: Desk.com helpt organisaties verbinden met klanten via social media
De huidige klanten staan midden in een social revolutie. Het aantal gebruikers van social netwerken heeft het aantal emailgebruikers overstegen. Bijna een kwart van alle tijd die online wordt doorgebracht, wordt besteed aan social netwerken als Facebook. De invloed van deze social technologieën op customer service in kleine en grote organisaties is immens.

Desk.com helpt organisaties bij het voldoen aan de uitdaging van de huidige social revolutie met:
• Integratie van Facebook en Twitter – Desk.com biedt een nieuwe social helpdesk die geïntegreerde social netwerken verduidelijkt met andere ondersteunende kanalen als email, telefoon en web. Dit alles is samengebracht in een gemakkelijk te gebruiken desktop agent. De integratie van Facebook en Twitter met Desk.com is standaard. In minder dan vijf klikken kan een organisatie verbinding maken tussen zijn Facebook en Twitter accounts en de Desk.com Agent Desktop.

Mobile: Desk.com Mobile zorgt ervoor dat het MKB de social helpdesk overal mee naar toe kan nemen
De huidige customer service gaat niet alleen over het verbinden van organisaties met hun klanten via social technologieën, maar ook via mobile devices. Mobile devices zijn steeds meer vertegenwoordigd in organisaties van verschillende omvang – 72 procent van de kleine organisaties gebruikt mobile apps in hun dagelijkse werkzaamheden. Desk.com Mobile maakt het voor medewerkers gemakkelijk om op klanten te reageren wanneer zij onderweg zijn. Desk.com Mobile is gebouwd met HTML5 waardoor het gebruikers van mobile devices een rijkere ervaring en een betere bruikbaarheid biedt. Ongeacht het device dat gebruikt wordt.

Met Desk.com Mobile zullen organisaties nooit het contact met hun klanten verliezen. Nieuwe eigenschappen van Desk.com Mobile zijn:
• iPhone- en Android-vriendelijk – Het werk is met Desk.com Mobile altijd binnen handbereik van de gebruiker, ongeacht waar deze is. Desk.com draait op alle smartphones die HTML5 ondersteunen, dit is inclusief iPhone en Android-telefoons.
• Reageer snel en gemakkelijk – Gebruikers hebben direct toegang tot al hun informatie, onafhankelijk van waar zij voor zaken heen moeten. Met Desk.com Mobile kunnen gebruikers snel op cases reageren door gebruik te maken van de bekende filters van hun desktop client. Ook is er toegang tot de volledige macro-bibliotheek zonder dat zij lange antwoorden hoeven te typen.
• Waterdicht beheer van cases – Gebruikers kunnen onderweg niet alleen zelf op cases reageren, zij kunnen deze ook herverdelen, groepen wijzigen, de status veranderen, de prioriteit van cases wijzigen en klantinformatie die verbonden is aan die cases aanpassen.

Gemakkelijk: implementeer Desk.com voor de gehele organisatie binnen een weekend
Veel organisaties worstelen met de behoefte om een perfecte customer service te bieden met beperkte middelen voor IT en customer service. Deze organisaties hebben behoefte aan een oplossing die gemakkelijk op te zetten is en gemakkelijk is in het gebruik. Desk.com helpt organisaties met:
• Eenvoudige aanmelding - Het aanmeldingsproces voor Desk.com is net zo gemakkelijk als het gebruik van elke consumenten app. Met slechts vier verplichte velden, kan een organisatie zich binnen enkele seconden aanmelden voor zijn eigen social helpdesk.
• Makkelijk inzetbaar - Wanneer Desk.com is gelanceerd, is het eenvoudig om medewerkers te trainen. Desk.com biedt een checklist om organisaties en medewerkers te helpen met het opstarten. Iedere setup die door de organisatie wordt afgerond, wordt omgezet in credits voor flex-uren. Deze flex-uren vertegenwoordigen de uren dat er gebruik kan worden gemaakt van de applicatie en kunnen door iedereen in de organisatie worden gebruikt.
• Eenvoudige agent-ervaring – Agents die gebruik maken van Desk.com zullen in de Agent Desktop een strak en gestroomlijnd design ontdekken. De Agent Desktop stelt customer service agents in staat om gelijk te starten met het gebruik van Desk.com door middel van een intuïtieve user interface die net zo gemakkelijk te gebruiken is als Facebook of Gmail.
• Eenvoudige rapportage – Met het nieuwe Desk.com Reporting kunnen organisaties in een oogopslag de belangrijkste cijfers zien die details geven over hoe ieder onderdeel van hun customer service presteert. Desk.com Reporting bevat:
- Gegevens over hoeveel cases de customer service agents hebben geopend, opgelost, op hebben gereageerd of opnieuw hebben geopend – ongeacht aan wie de case was toegeschreven.
- Twaalf vooraf opgezette rapporten die gegevens bieden over de gemiddelde afhandeltijd, tijd tot de eerste reactie, aantal opgeloste cases bij eerste contact, en meer.

Prijzen en beschikbaarheid
• Desk.com is vanaf nu algemeen beschikbaar. Prijzen starten vanaf $49 USD per fulltime agent, per maand voor een ongelimiteerd gebruik. Flexibele prijzen zijn ook beschikbaar voor $1 per parttime agent, per uur.
• Desk.com Mobile is algemeen beschikbaar zonder aanvullende kosten voor fulltime agents.
• De beschikbaarheid en prijzen van Desk.com Reporting staan gepland voor Q1 2012.
• Klanten die technologieën van salesforce.com aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissing maken op basis van de huidige beschikbare features.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Met meer dan 100.000 klanten is salesforce.com de enterprise cloud computing-onderneming die de overgang naar de social enterprise leidt. Met behulp van social, mobile en open cloud-technologieën plaatsen social enterprises klanten in het hart van hun bedrijf. Gebaseerd op de real-time, multi-tenant architectuur, bestaan salesforce.com’s platform- en applicatiediensten uit:

- Salesforce Chatter, voor een veilig, privé social network voor iedere organisatie
- Salesforce Sales Cloud, voor sales force automation en contact management
- Salesforce Service Cloud, voor customer service en support
- Salesforce Radian6, voor social media monitoring en engagement
- Salesforce Data.com, voor de meest complete bron van accurate zakelijke gegevens
- AppExchange, ‘s werelds toonaangevende marktplaats voor zakelijke cloud computing-applicaties
- Force.com-platform, voor custom application development
- Heroku, voor het bouwen van social en mobile customer apps
- Database.com, ’s werelds eerste enterprise cloud-database

Any unreleased services or features referenced in this or other press releases or public statements are not currently available and may not be delivered on time or at all. Customers who purchase salesforce.com applications should make their purchase decisions based upon features that are currently available. Salesforce.com has headquarters in San Francisco, with offices in Europe and Asia, and trades on the New York Stock Exchange under the ticker symbol "CRM.” For more information please visit http://www.salesforce.com.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat