Salesforce.com gepositioneerd als leider in de Magic Quadrant voor CRM Customer Service Contact Centers

Salesforce.com [NYSE: CRM], de onderneming voor enterprise cloud computing (http://www.salesforce.com/cloudcomputing/), is door Gartner gepositioneerd als leider in de Magic Quadrant voor CRM Customer Service Contact Centers, 2012.

Volgens Gartner laten leiders een marktbepalende visie zien en de mogelijkheid deze visie in de praktijk te brengen met producten, diensten en solide nieuwe referenties voor meerdere gebieden en specifieke industrieën. Klanten geven aan dat verkopers grote toegevoegde waarde bieden. Het ontwikkelteam heeft een duidelijke visie op de implicaties van bedrijfsregels en de impact van social networking op de eisen die gesteld worden aan customer service.

Een kenmerk van een leider is dat klanten zich tot de verkoper wenden voor tips om te innoveren in customer service. Dit gaat om gebieden zoals embedded sensors in apparatuur, mobile support en uitbreiding naar social communities. De verkoper stelt zich niet noodzakelijk een vendor lock-in ten doel, maar voorziet liever in openheid binnen een ecosysteem. Klanten geven aan dat een leiders’ product de concurrentiepositie van hun organisatie in de markt heeft beïnvloed en heeft bijgedragen aan de reductie van kosten. Leiders kunnen $50 miljoen aan verkoop aan nieuwe klanten aantonen gedurende het afgelopen jaar.

Prijswinnende Service Cloud levert customer service voor de social enterprise
Salesforce.com helpt organisaties om de sociale kloof te overbruggen en klanten te ontmoeten op plekken waar zij zich bevinden – op sociale netwerken en mobiele apparaten – met de social enterprise. In tegenstelling tot legacy contact center-oplossingen, is de Service Cloud ontwikkeld om klanten te ontlasten door een social contact center te realiseren. Hiermee zijn bureaus in staat klanten op publieke social networks en op mobiele apparaten te ondersteunen. Meer dan 17.000 bedrijven vertrouwen al op de Service Cloud en daarmee versterkt de Service Cloud de grootste contact centers in de industrie. Het levert een customer service op een zodanige schaal en met een snelheid, die niet te evenaren is.

Recent kondigde salesforce.com de lancering van Desk.com aan, de social en mobiele helpdesk voor MKB’ers die eenvoudig te gebruiken en in te zetten is. Ontwikkeld met social als belangrijkste uitgangspunt, maakt Desk.com het voor kleinere organisaties mogelijk om direct customer service te verlenen via elk groot social network. Met Desk.com Mobile hebben organisaties altijd een helpdesk bij zich en kunnen zij onderweg klantvragen beantwoorden. Bovendien is Desk.com zo eenvoudig dat elk bedrijf, zelfs zonder IT-afdeling, het in korte tijd kan opzetten én implementeren. Met de Service Cloud en Desk.com kan elk bedrijf nu een customer service bieden zoals een social enterprise.

“Social enterprises stellen de klant centraal”, stelt Dave Kellogg, senior vice president en general manager, Service Cloud, salesforce.com. “We zijn ervan overtuigd dat deze positie in de Magic Quadrant het leiderschap van de Service Cloud verstevigt en dat het aantoont waarom het zo een betrouwbare oplossing voor contact centers is. Dit geldt voor zowel grote als kleine en voor zowel business-to-consumer als business-to-business bedrijven. De Service Cloud levert customer service voor de social enterprise op een geïntegreerde, cross-channel wijze.”

Aanvullende informatie
• Voor het volledige rapport van de Magic Quadrant voor CRM Customer Service Contact Centers, ga naar: http://bit.ly/KRSZso
• Bekijk een demo van de Service Cloud op: https://www.facebook.com/ServiceCloud?sk=app_278917645490268
• Voor meer informatie over de Service Cloud, ga naar: http://www.salesforce.com/service-cloud/overview/

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat