Salesforce.com introduceert real-time communicatie voor de social enterprise met Chatter Messenger en Chatter Screensharing

Utrecht, 25 mei 2012 – Salesforce.com [NYSE: CRM], de onderneming voor enterprise cloud computing, introduceert real-time communicatie voor de social enterprise met Chatter Messenger en Chatter Screensharing. Chatter Messenger is ’s werelds eerste real-time communicatie-oplossing die in-context conversaties op een betrouwbaar platform mogelijk maakt voor organisaties. Chatter Screensharing stelt medewerkers in staat direct schermen en presentaties te delen met collega’s. Dit resulteert in een verhoogde productiviteit en betrokkenheid. Bovendien kan elk bedrijf met Salesforce Chatter’s freemium model Chatter Messenger gratis gebruiken door in te schrijven op Chatter.com. Vandaag de dag zijn er meer dan 150.000 actieve Salesforce Chatter networks. Met bedrijven als ADP, Nikon Instruments en Pandora die het al gebruiken, is Salesforce Chatter het toonaangevende enterprise social network.

Chatter Messenger: real-time communicatie voor de social enterprise
Elk bedrijf zoekt naar mogelijkheden om productiviteit en efficiency te verhogen door middel van bedrijfsbrede collaboration. Traditionele collaboration-technologieën zijn er niet in geslaagd de belofte van een connected enterprise waar te maken. In plaats daarvan zorgen e-mail, bestandsbeheersystemen en communicatieplatformen voor de vorming van collaboration-eilandjes en profiteren bedrijven niet van de voordelen van daadwerkelijke collaboration.

Salesforce Chatter maakt een einde aan collaboration-eilandjes, door medewerkers samen te laten werken aan sales deals, service cases, marketingcampagnes, bestanden, dashboards en elk ander soort business-proces, op één betrouwbaar platform. Chatter Messenger breidt de voordelen van interne social networks uit met real-time, in-context communicatie. Medewerkers kunnen nu direct in contact komen en samenwerken met collega’s met de volgende nieuwe features:

- Instant Messaging: Chatter Messenger is de eerste veilige, cloud-gebaseerde communicatie-oplossing voor medewerkers. Medewerkers hoeven niet langer onveilige consumentgerichte IM-applicaties te downloaden en tijd te besteden aan het samenstellen van hun vriendenlijsten. Bovendien hoeft de IT-afdeling niet langer on-premise IM-oplossingen te implementeren en dure hardware en software te beheren. Met Chatter Messenger kunnen medewerkers direct chatten met hun collega’s, volledig in de cloud. Dit kan door Chatter Messenger in een separaat browser window te zetten. De IT-afdeling is in staat eenvoudig en gratis een veilige, cloud-gebaseerde communicatie-oplossing te implementeren.
- Individuele en groeps-chat: Met Chatter Messenger kunnen medewerkers één-op-één en multi-person-chats voeren. Om een groeps-chat te creëren, kunnen gebruikers tot tien personen toevoegen aan hun sessie.
- Presence: Medewerkers zien meteen of hun collega’s in Salesforce online zijn en kunnen direct contact leggen via Salesforce Chatter. Dit bespaart tijd om na te gaan waar een collega zich precies bevindt. Alle informatie is in één oogopslag te zien in Salesforce Chatter.
- Chat Roster: Chatter Messenger deelt de verschillende chats van een medewerker automatisch in naar aanleiding van de contacten van de betreffende medewerker. Gebruikers kunnen zelfs tot honderd personen en groepen toevoegen aan hun favorieten. Deze verschijnen altijd bovenaan de chat-lijst.

Chatter Screensharing: Deel direct schermen in Salesforce Chatter
Als woorden niet genoeg zeggen, maakt Chatter Screensharing het mogelijk voor medewerkers om real-time hun scherm te delen. Alles op het eigen scherm kan direct in een chatsessie getoond worden aan collega’s.

Met de groeps-chat en Chatter Screensharing is het eenvoudig een meeting of presentatie met een team of groep op te zetten. Met Chatter Screensharing kan elk gesprek en elke meeting plaatsvinden in Salesforce Chatter, in de complete context van het sociale proces van een organisatie.

Salesforce Chatter: Het toonaangevende enterprise social network
Salesforce Chatter bevindt zich in de kern van een intern social network. Het versterkt medewerkers en maakt business-processen social. Met Salesforce Chatter hebben medewerkers toegang tot alle kennis binnen de organisatie, ze staan in contact met collega’s, ze delen eenvoudig bestanden en gesprekken en werken zo effectiever. In minder dan twee jaar tijd zijn er meer dan 150.000 Salesforce Chatter-netwerken gecreëerd. Het wordt ingezet door bedrijven als ADP, Nikon Instruments en Pandora en is daarmee het toonaangevende enterprise social network in het bedrijfsleven.

In een onderzoek onder ruim 5.500 klanten, gaven Salesforce Chatter-gebruikers een groei van 33 procent in medewerkersproductiviteit aan. Daarnaast gaven zij een groei van 34 procent aan in de betrokken- en tevredenheid van medewerkers en een stijging van 29 procent in het genereren van innovatie en ideeën. Ook werd een reductie van 26 procent in e-mailverkeer en een reductie van 25 procent in vergaderingen gemeten. Salesforce Chatter verandert ondernemingen en de manier waarop mensen werken.

“Salesforce Chatter is de motor van de social enterprise – buiten de kracht van betrokkenheid van medewerkers, innovatie en productiviteit voor bedrijven”, zegt Kendall Collins, Senior Vice President en General Manager bij Salesforce Chatter. “Chatter Messenger en Screensharing integreren real-time Skype-like technologieën, direct in de Salesforce Chatter feed. Hiermee kunnen bedrijven hun complete business voeren op één betrouwbaar platform.”

“Sinds wij ruim twee jaar geleden gestart zijn met Salesforce Chatter, is het uitgegroeid tot het beste hulpmiddel bij het managen van het werk voor één klant binnen acht regionale kantoren”, zegt Jonathan Zimmerman, director of digital technology and innovation bij Saatchi & Saatchi. “Chatter Messenger en Screensharing maakt de real-time communicatie mogelijk waarop wij gewacht hebben. Met elke nieuwe release van Salesforce Chatter kan ons team efficiënter werken.”

Prijzen en beschikbaarheid
- Chatter Messenger zal algemeen beschikbaar zijn in juni 2012. Chatter Messenger is een gratis dienst voor alle Salesforce-klanten, inclusief Chatter.com-klanten.
- Chatter Screensharing zal als een limited pilot beschikbaar zijn in het derde kwartaal van 2012.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat