Salesforce.com en Twitter sluiten wereldwijde strategische alliantie

Utrecht, 21 juni 2012 - Salesforce.com [NYSE: CRM], de onderneming voor enterprise cloud computing, en Twitter maken een strategische, wereldwijde alliantie bekend waardoor Twitters Firehose van publieke tweets beschikbaar wordt voor klanten van Salesforce Radian6. Deze krachtige combinatie stelt bedrijven in staat dagelijks meer dan 400 miljoen tweets te analyseren, meer betrokkenheid te realiseren en klantinzicht te verkrijgen. Deze nieuwste stap bouwt voort op een bestaande driejarige relatie tussen de twee social pioniers.

“Twitter heeft de manier veranderd waarop mensen wereldwijd communiceren en interactie hebben met merken”, zegt Marcel LeBrun, SVP en GM bij Salesforce Radian6. “Met de verbintenis tussen Twitter en salesforce.com kunnen bedrijven de kracht van social listening en engagement toepassen op meer dan 400 miljoen tweets per dag. Dit biedt social enterprises de kans in contact te komen met volgers, problemen op te lossen, volgers te winnen en te bouwen aan de merkidentiteit.”

“Bedrijven gebruiken Twitter om real time contact te leggen met hun klanten over de onderwerpen die er voor hen toe doen. Salesforce.com begrijpt hoe deze interacties gefaciliteerd moeten worden”, zegt Jana Messerschmidt, vice president of Business Development bij Twitter. “Door de kracht van Salesforce Radian6 te combineren met Twitter, kunnen bedrijven hun klanten nog beter begrijpen en er nog beter op reageren, op het moment dat deze conversaties worden gevoerd.”

Salesforce.com en Twitter Global Strategic Alliance
Dankzij de alliantie kunnen social enterprises de enorme hoeveelheid aan social conversaties over hun producten, merk en industrie gebruiken om dynamische en sterkere klantrelaties aan te gaan. Bedrijven blijven hun business aanpassen aan de social wereld van vandaag de dag. Met deze alliantie kunnen ze op nog meer nieuwe manieren betrokken zijn bij hun klanten.

Bronnen:
- Kijk voor meer informatie over Salesforce Radian6 op www.salesforce.com/radian6
- Volg @Salesforce of @Radian6 op Twitter
- Like Salesforce Radian6 op Facebook: http://www.facebook.com/radian6
- Kijk voor meer details over het nieuws op blogs.salesforce.com

Over het bedrijf

Over salesforce.com
Met meer dan 100.000 klanten is salesforce.com de enterprise cloud computing-onderneming die de overgang naar de social enterprise leidt. Met behulp van social, mobile en open cloud-technologieën plaatsen social enterprises klanten in het hart van hun bedrijf. Gebaseerd op de real-time, multi-tenant architectuur, stellen salesforce.com’s platform- en applicatiediensten klanten in staat om:

- Social networks voor klanten te creëren met Salesforce Chatter, Salesforce Rypple en Salesforce Force.com.
- Social networks voor klanten te ontwikkelen met de Salesforce Sales Cloud, Salesforce Service Cloud en Salesforce Data.com.
- Met klanten in contact te treden op publieke social networks met Salesforce Heroku, Salesforce Radian6 en Salesforce Site.com.
- Het MKB de mogelijkheid te bieden social enterprises te worden met Salesforce Desk.com en Salesforce Do.com.
- Een ondernemings social enterprise uit te breiden met apps van de toonaangevende zakelijke app marketplace, AppExchange.
- Apps op Database.com te draaien, de eerste social enterprise database.

Any unreleased services or features referenced in this or other press releases or public statements are not currently available and may not be delivered on time or at all. Customers who purchase salesforce.com applications should make their purchase decisions based upon features that are currently available. Salesforce.com has headquarters in San Francisco, with offices in Europe and Asia, and trades on the New York Stock Exchange under the ticker symbol “CRM.” For more information please visit http://salesforce.com, or call 1-800-NO-SOFTWARE.

©2012 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com, Salesforce, Chatter, Sales Cloud, Service Cloud, Radian6, Jigsaw, AppExchange, Force.com, Heroku, and all associated logos are trademarks of salesforce.com, inc. in the United States and other countries. Salesforce.com offers its Siteforce products and services in Germany under the Force.com Sites trademark. Other names used herein may be trademarks of their respective owners. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat