Salesforce Radian6 biedt nieuwe Insights technologie en ecosysteem
Nieuwe Insights technologie biedt social enterprises de mogelijkheid sentiment, intenties en demografische gegevens te begrijpen in verschillende talen en voor miljarden social conversaties

Utrecht, 20 juli 2012 – Salesforce.com [NYSE: CRM], de onderneming voor enterprise cloud computing, introduceert de nieuwe Salesforce Radian6 Insights technologie en een ecosysteem. Daarmee stelt het social enterprises in staat de grote hoeveelheid aan dagelijks gegenereerde social media conversaties te beheren. Met de Insights technologie kunnen social enterprises de betekenis begrijpen achter miljarden social conversaties in verschillende talen, met diepgaand sentiment, intentie, demografische gegevens en meer. Bovendien biedt het Insights ecosysteem analyses van social leaders, die eenvoudig geïntegreerd kunnen worden in het Radian6 dashboard. Radian6 Insights stelt klanten in staat eenvoudig toegang te krijgen tot nieuwe data, in real time te handelen naar sales- en servicekansen en sociale marketingcampagnes effectiever te implementeren.

Salesforce Radian6 Insights – Realiseren inzichten
Dagelijks worden er miljarden posts gecreëerd op blogs, Facebook, forums, Twitter en YouTube. Al deze content op social networks heeft het landschap van social media monitoring veranderd. Het ontdekken van social conversaties is niet langer genoeg. Social enterprises hebben tools nodig die ze helpen zich op een intelligente manier te mengen in deze conversaties. Radian6 Insights stelt bedrijven in staat sentiment, intenties, demografische gegevens en meer te begrijpen over de grote hoeveelheid aan social data. Zo kunnen bedrijven de manier veranderen waarop zij de markt betreden, klantenservice bieden, leads genereren en hun productlijnen verder ontwikkelen.

Salesforce Radian6 Insights technologie bevat de volgende features:
• In-depth Sentiment Analysis: Bedrijven kunnen bepalen of de emotie achter een social post positief, negatief of neutraal is, met geavanceerde sentimentanalyse in zeven verschillende talen: Chinees, Engels, Frans, Duits, Portugees, Russisch en Spaans.
• Natural Language Processing: Social enterprises kunnen direct zien in welke posts vragen worden gesteld, wensen of behoeften worden geuit, problemen worden gemarkeerd en hier vervolgens op de juiste manier naar handelen.
• Online Influence: Verfijnde social scoring-systemen meten wie er social content creëert, er betrokken bij is en erop reageert en welke onderwerpen het meest interessant zijn voor ze.
• Enhanced Demographics: Voortaan kunnen bedrijven meer leren over de afzenders van social posts inclusief zelf opgegeven demografische gegevens, zoals leeftijd, geslacht, locatie, opleiding, carrière, interesse, social activiteiten en meer.
• Intelligent Dashboards and Analytics: Met verfijnde analyses kunnen bedrijven ruis uit social conversaties filteren, relevante conversaties identificeren en snel actie ondernemen. De voordelen zijn rijke analyses van marketingcampagnes, identificatie en beoordeling van social customer service issues, gerichte social lead-generatie en meer.
• Trends & Emerging Issues: Krijg met één klik lijsten van de meestbesproken personen, plaatsen en dingen en identificeer problemen voor ze escaleren met betrouwbare detectie van customer service issues.

Salesforce Radian6 Insights ecosysteem
Salesforce Radian6 heeft ’s werelds eerste Insights ecosysteem ontwikkeld om het beste te bieden uit social technologie – van natural language processing tot tekst analyse – allemaal in het Radian6 dashboard. Met het Insights ecosysteem kunnen klanten een selectie maken van de beste functionaliteiten van betrouwbare leveranciers voor real time social analyse. Zo kunnen ze aansluiten bij hun zakelijke behoeften, met naadloze integratie in Radian6. Partners zullen ook direct profiteren door klanten hun data in real time aan te bieden op het toonaangevende social listening platform.

Toonaangevende social partijen Klout, OpenAmplify en OpenCalais hebben zich al aangesloten bij het ecosysteem van Clarabridge voor tekstsentimentanalyse, Lymbix voor emotie- en toonclassificatie, PeekAnalytics voor social audience measurement, Solariat voor social intentie analyse en nieuwe functionaliteiten van OpenAmplify voor customer service inzichten.

“Om social enterprises hun social big data te laten managen, moeten bedrijven verder gaan dan de ontdekkingsfase en streven naar een beter begrip van het wie, wat, waar en waarom achter social media conversaties”, zegt Marcel LeBrun, SVP en GM bij Salesforce Radian6. “Met de nieuwe Salesforce Radian6 Insights technologie en ecosysteem, kunnen bedrijven real time begrip en engagement met klanten en prospects bereiken.”

Prijzen en beschikbaarheid
• Salesforce Radian6 Insights technologie is vanaf nu algemeen beschikbaar en geïmplementeerd in Salesforce Radian6 toepassingen.
• De Insights ecosysteem add-on-pakketten van Clarabridge, Klout, Lymbix, OpenAmplify, OpenCalais, PeekAnalytics en Solariat zijn nu beschikbaar in het Radian6 dashboard. Partnerpakketten zijn individueel geprijsd, vanaf $60 per maand. Klanten kunnen add-on-pakketten selecteren, afhankelijk van hun analysebehoeften.
• Klanten die salesforce.com technologieën kopen, moeten hun aankoopbeslissing baseren op de features die momenteel beschikbaar zijn.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat