Salesforce.com leider in Gartner's Magic Quadrant voor Sales Force Automation

Utrecht, 7 augustus 2012 – Salesforce.com [NYSE: CRM], leverancier van cloud computing-oplossingen voor de zakelijke markt (http://www.salesforce.com/cloudcomputing/), is door Gartner gepositioneerd als een leider in het Magic Quadrant voor Sales Force Automation 2012.

Volgens het rapport laten leiders een marktbepalende visie zien over hoe technologie top sales executives kan helpen bij het bereiken van business-doelen. Leiders zijn in staat naar deze visie te handelen met producten, diensten en bewezen, solide business-resultaten in de vorm van omzet en winst. Leiders hebben een aanzienlijk aandeel succesvolle klanttoepassingen in Noord-Amerika, de EMEA- en APAC-regio in verschillende verticale industrieën. Volgens Gartner zijn leiders vaak een voorbeeld waar andere dienstverleners in de markt zich aan afmeten.

Sales Cloud, toonaangevende sales app ontwikkeld voor het sociale tijdperk
Salesforce.com biedt bedrijven innovatieve social en mobile cloud-technologieën, waarmee ze in staat zijn gestructureerde klantinformatie te koppelen aan ongestructureerde informatie afkomstig van het internet. Dit levert gedetailleerde klantinformatie op en daarmee tal van nieuwe inzichten over het efficiënt en effectief communiceren met de klant.
Met de Sales Cloud kunnen klanten sociale intelligentie inzetten van populaire social media sites zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en YouTube, om effectiever te verkopen. Salesforce Chatter, het toonaangevende enterprise social network, zorgt ervoor dat sales-medewerkers direct gebruik kunnen maken van de kennis binnen het medewerkersnetwerk, zodat zij direct de bronnen kunnen benutten die ze nodig hebben om deals te sluiten. Bovendien kunnen met Salesforce Mobile deals sneller worden gesloten, op elke locatie en vanaf elk mobile device.

Volgens een recent klantonderzoek ervaren Sales Cloud-klanten een gemiddelde stijging van 32 procent in sales-productiviteit, een gemiddelde stijging van 30 procent in social leads en een gemiddelde stijging van 27 procent in omzet. Onder mobile gebruikers, zien klanten ook een gemiddelde stijging van 28 procent in teamproductiviteit en een gemiddelde daling van 23 procent in sales-cyclussen.

“De sociale revolutie heeft de manier van betrokkenheid van klanten en prospects en uiteindelijk het sales-proces veranderd”, zegt Linda Crawford, senior vice president en general manager, Sales Cloud, salesforce.com. “Met de Sales Cloud kunnen bedrijven klanten en prospects in het hart van het sales-proces plaatsen en een breder inzicht krijgen om zo meer deals te sluiten.”

Aanvullende informatie
• Voor het volledige rapport van de Magic Quadrant voor Sales Force Automation 2012, ga naar: http://bit.ly/GartnerSFAMQ_Salesforce
• Deze positionering van Gartner volgt op salesforce.com’s erkenning als een leider in de Magic Quadrant voor CRM Customer Service Contact Centers 2012.
• Bekijk een demo van de Sales Cloud op: http://www.facebook.com/SalesCloud/app_202355726525588
• Voor meer informatie over de Sales Cloud, ga naar: http://www.salesforce.com/sales-cloud/overview/

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Met meer dan 100.000 klanten is salesforce.com de enterprise cloud computing-onderneming die de overgang naar de social enterprise leidt. Met behulp van social, mobile en open cloud-technologieën plaatsen social enterprises klanten in het hart van hun bedrijf. Gebaseerd op de real-time, multi-tenant architectuur, stellen salesforce.com’s platform- en applicatiediensten klanten in staat om:

● Social networks voor klanten te creëren met Salesforce Chatter, Salesforce Rypple en Salesforce Force.com.
● Social networks voor klanten te ontwikkelen met de Salesforce Sales Cloud, Salesforce Service Cloud en Salesforce Data.com.
● Met klanten in contact te treden op publieke social networks met Salesforce Heroku, Salesforce Radian6 en Salesforce Site.com.
● Het MKB de mogelijkheid te bieden social enterprises te worden met Salesforce Desk.com en Salesforce Do.com.
● Een ondernemings social enterprise uit te breiden met apps van de toonaangevende zakelijke app marketplace, AppExchange.
● Apps op Database.com te draaien, de eerste social enterprise database.

Any unreleased services or features referenced in this or other press releases or public statements are not currently available and may not be delivered on time or at all. Customers who purchase salesforce.com applications should make their purchase decisions based upon features that are currently available. Salesforce.com has headquarters in San Francisco, with offices in Europe and Asia, and trades on the New York Stock Exchange under the ticker symbol "CRM." For more information please visit http://salesforce.com, or call 1-800-NO-SOFTWARE.

©2012 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com, Salesforce, Chatter, Sales Cloud, Service Cloud, Radian6, Jigsaw, AppExchange, Force.com, Heroku, and all associated logos are trademarks of salesforce.com, inc. in the United States and other countries. Salesforce.com offers its Siteforce products and services in Germany under the Force.com Sites trademark. Other names used herein may be trademarks of their respective owners. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat