Salesforce.com introduceert Salesforce Chatterbox – ‘De Dropbox voor bedrijven’

Salesforce.com [NYSE: CRM], leverancier van cloud computing-oplossingen voor de zakelijke markt, introduceert Salesforce Chatterbox, dat het mogelijk maakt eenvoudig en veilig bestanden te delen tussen devices in het bedrijf. Met Salesforce Chatterbox zijn gebruikers in staat bestanden te beheren en te delen in de business-context, met de betrouwbaarheid die klanten verwachten van Salesforce. Voor het eerst kunnen bedrijven de manier veranderen waarop ze samenwerken en in contact komen met hun klanten, partners en medewerkers rondom bestanden direct in Salesforce Chatter, het nummer 1 enterprise social network.

Salesforce Chatterbox – Eenvoudig en veilig bestanden delen tussen devices
De ongekende groei van social en mobile technologieën heeft de manier veranderd waarop mensen in contact komen en communiceren. Aangezien bedrijven kijken hoe ze mee kunnen gaan in deze nieuwe wereld, zijn velen op zoek naar dezelfde voordelen en gebruikerservaringen in het bedrijfsleven als die van populaire consumenten-apps, zoals Facebook, Pinterest en Twitter.

Met Salesforce Chatterbox zal Chatter de standaard stellen voor social file sharing in bedrijven, door voor gebruikers het volgende mogelijk te maken:

Eenvoudig bestanden delen en beheren: Salesforce Chatterbox is de eerste file sharing-oplossing ontworpen voor bedrijven en maakt het voor gebruikers mogelijk om in de organisatie, met wie dan ook, eenvoudig bestanden te delen, te beheren en er samen aan te werken. Medewerkers zullen hun bestanden in Chatter net zo eenvoudig kunnen beheren en delen als de manier waarop ze hun foto’s delen met vrienden en familie op Facebook.
Toegang tot bestanden vanaf mobile devices: Salesforce Chatterbox zal gebruikers voorzien van real time synchronisatie tussen devices – van desktops tot smart phones tot tablets – en geeft een volledige end-to-end ervaring voor gebruikers om bestanden te bereiken, te delen en er samen aan te werken. Medewerkers zullen veilig en eenvoudig toegang hebben tot bestanden terwijl ze onderweg zijn, op kantoor of waar dan ook.
Met de betrouwbaarheid van Salesforce: Salesforce Chatterbox is ontwikkeld op het bewezen Salesforce Platform en geeft organisaties de betrouwbaarheid die ze mogen verwachten van Salesforce. Bedrijven zullen in staat zijn vertrouwelijke bestanden, zoals contracten, financiële rapporten of product roadmaps, te delen en er samen aan te werken met de betrouwbaarheid van Salesforce.
Benut de kracht van Chatter: Bestanden zullen onmiddellijk social worden door de kracht van Chatter. Bestanden worden zo snel als ze opgeslagen en gedeeld worden via Salesforce Chatterbox, gepost op Chatter.

Meer innovaties in Salesforce Chatter
Chatter combineert kenmerken van social networking, zoals profielen, real time feeds, trending topics, aanbevelingen en invloedmeting, met de business-informatie en -processen in Salesforce. Chatter is geïntegreerd in alle Salesforce apps en is uitgebreid met custom en partner apps die gebouwd zijn op het Salesforce Platform. Hiermee kunnen medewerkers nog productiever zijn in hun dagelijkse werk.

Chatter levert voortdurend innovaties, inclusief:

Chatter Communities: Bedrijven zullen met Salesforce Chatter Communities private social communities kunnen creëren om op compleet nieuwe manieren in contact te komen met klanten en partners. Het is het enige community platform dat de kracht van social networking combineert met bedrijfsprocessen voor baanbrekende samenwerking en productiviteit.
Chatter Messenger: Chatter Messenger breidt de voordelen van social networks voor medewerkers uit met veilige, real time, in-context communicatie. Medewerkers kunnen direct in contact komen en samenwerken met collega’s door gebruik te maken van instant messaging, group chat, presence en chat roster.
Chatter Screensharing: Chatter Screensharing zal real time communicatie uitbreiden door medewerkers de mogelijkheid te bieden hun scherm onmiddellijk te delen met hun collega’s, direct in een chat-sessie. Met Chatter Screensharing zal elke conversatie en vergadering in Chatter plaatsvinden, allemaal in de context van de business.
Chatter Influence: Organisaties kunnen met Chatter Influence snel zien wie samenwerking stuurt in Chatter, door te bekijken hoeveel posts en comments medewerkers hebben geplaatst en hoeveel comments en likes zij hebben ontvangen.
“Onze klanten hebben ons gevraagd een file sharing service, zoals Dropbox, te ontwerpen voor organisaties”, zegt Nasi Jazayeri, EVP en GM van Salesforce Chatter, salesforce.com. “Met Salesforce Chatterbox zullen medewerkers hun bestanden nu veilig kunnen bereiken en delen met de betrouwbaarheid van Salesforce.”

Prijzen en beschikbaarheid
- De planning is dat Salesforce Chatterbox als pilot beschikbaar zal zijn in de eerste helft van 2013.
- Prijzen zullen bekend worden gemaakt bij algemene beschikbaarheid.

Aanvullende informatie
- Volg Dreamforce 2012 live via Salesforce Live op http://facebook.com/dreamforce
- Vind meer informatie over het nieuws op blogs.salesforce.com
- Like salesforce.com op Facebook: http://facebook.com/salesforce.com
- Volg @Salesforce op Twitter

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat