Salesforce.com leider in Gartner’s Magic Quadrant voor Social CRM

Salesforce.com (NYSE: CRM), leverancier van cloud computing-oplossingen voor de zakelijke markt, is door Gartner gepositioneerd in het leiderskwadrant van de Magic Quadrant voor Social CRM 2012. Gartner definieert Social CRM als ‘een bedrijfsstrategie die kansen genereert voor sales, marketing en customer service, terwijl er ook geprofiteerd wordt van online communities’. Salesforce.com verplaatste zich sneller naar de leidende positie van het kwadrant dan iedere andere opgenomen leverancier.

Volgens het rapport laten leiders in het Social CRM Magic Quadrant twee kenmerken zien. Ten eerste moet hun software voordelen bieden voor zowel organisaties als de gemeenschap. Leiders laten de voordelen voor bedrijven zien door de ROI aan te tonen en key performance indicators (KPI’s) te ondersteunen. De software overtuigt gebruikers ervan dat ze iets waardevols krijgen door deel te nemen aan een conversatie of community. Ten tweede moet het aanbod van de leiders ondersteuning laten zien voor meerdere CRM-processen en moet een substantieel onderdeel van de omzet specifiek komen uit hun social CRM-aanbod.

“Wij zijn ervan overtuigd dat de positie van salesforce.com in het Magic Quadrant ons leiderschap binnen de industrie en onze continue innovatie versterkt”, zegt Parker Harris, executive vice president of technology, salesforce.com. “Business is social en onze producten ondersteunen elke organisatie bij het op een geheel nieuwe manier in contact komen met hun klanten, partners en medewerkers.”

Over salesforce.com
Salesforce.com, opgericht in 1999, is toonaangevend in enterprise cloud computing. Met de social en mobile cloud-technologieën van salesforce.com kunnen bedrijven op compleet nieuwe manieren in contact komen met klanten, partners en medewerkers. Het platform en de apps – gebaseerd op salesforce.com’s real-time, multi-tenant architectuur – geven klanten de instrumenten om een social front office te creëren en de werkwijze te veranderen voor sales, service, marketing, samenwerking, werken en innovatie.

• Vergroot uw business met ‘s werelds #1 sales app, Salesforce Sales Cloud
• Realiseer uitmuntende klantenservice met het bekroonde Salesforce Service Cloud
• Ontdek de waarde van social media marketing met de Salesforce Marketing Cloud
• Bereik baanbrekende samenwerking en productiviteit met Salesforce Chatter
• Verbind, motiveer en stuur prestaties met Salesforce Rypple
• Ontwikkel social en mobile cloud apps op het Salesforce Platform en vergroot social enterprise-succes met ‘s werelds toonaangevende marktplaats voor enterprise apps, de AppExchange

Any unreleased services or features referenced in this or other press releases or public statements are not currently available and may not be delivered on time or at all. Customers who purchase salesforce.com applications should make their purchase decisions based upon features that are currently available. Salesforce.com has headquarters in San Francisco, with offices in Europe and Asia, and trades on the New York Stock Exchange under the ticker symbol “CRM.” For more information please visit http://salesforce.com, or call 1-800-NO-SOFTWARE.

Copyright © 2012 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce, Chatter, Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Work.com, AppExchange, Salesforce Platform, and others are trademarks of salesforce.com, inc. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat