Salesforce.com introduceert nieuwe Salesforce1 Sales Cloud

Nieuwe Sales Cloud verandert de manier van verkopen voor ‘The Internet of Customers’

Utrecht, 21 november 2013 – Salesforce.com (NYSE: CRM), ’s werelds meest bekroonde cloud-platform voor klantinteracties, introduceert de nieuwe Salesforce1 Sales Cloud die de manier van verkopen verandert om te kunnen voldoen aan ‘The Internet of Customers’. Met de nieuwe Salesforce1 Sales Cloud kunnen ontwikkelaars op maat gemaakte sales-apps ontwikkelen en die direct delen met alle sales-gebruikers. En dit overal en op elk device.

De nieuwe Salesforce Console for Sales is de eerste oplossing voor ‘connected selling’. Gebruikers kunnen op elk moment deals versnellen door gebruik te maken van Deal Trending, realtime social inzichten en geïntegreerde sales coaching, allemaal in één scherm. Het nieuwe Salesforce Pardot voor management van sales-campagnes, biedt gebruikers data van prospects en campagnes waardoor er betere verkoopgesprekken met prospects ontstaan en deals eerder gesloten kunnen worden. Grote onafhankelijke softwareleveranciers als DocuSign en Xactly maken gebruik van het Salesforce1 Customer Platform en stellen klanten van salesforce.com in staat om op nieuwe manieren met hun klanten in contact te komen. Sales Cloud versterkt organisaties als Philips, HP en ADP.

“Social, mobile en connected technologieën hebben gezorgd voor een nieuwe groep klanten die meer verwachten van de bedrijven waar zij zaken mee willen doen”, zegt Linda Crawford, EVP en GM Sales Cloud, salesforce.com. “Sales-organisaties moeten daarom de manier waarop zij in deze nieuwe wereld verkopen, veranderen. Met de nieuwe Salesforce1 Sales Cloud hebben organisaties een platform waarmee zij kunnen verkopen voor ‘The Internet of Customers’.”

Volgens onderzoek van de Corporate Executive Board, hebben klanten in de huidige ‘connected world’ al voor zestig procent een aankoopbeslissing gemaakt voordat zij contact opnemen met een verkoper. Deze verschuiving zorgt ervoor dat verkopers minder tijd hebben om een deal te beïnvloeden en een kleine kans hebben op een 1:1-relatie. Dit is wat we noemen ‘The Internet of Customers’; waar alle bedrijven alle apps, medewerkers, partners, producten en devices met hun klanten kunnen verbinden door gebruik te maken van de kracht van social, mobile en cloud.

Salesforce1 Sales Cloud
Ontwikkelaars kunnen met de nieuwe Salesforce1 Sales Cloud op maat gemaakte sales apps ontwikkelen die elke gebruiker direct op elk device kan gebruiken. Organisaties kunnen nu eigen verkoopprocessen, apps en meer implementeren. Ook kunnen ze nu op elk moment en vanaf ieder device een voorstel goedkeuren, een contact aanmaken of bijvoorbeeld een verkoopmogelijkheid updaten.

Salesforce Console for Sales
Salesforce Console for Sales is de eerste oplossing voor ‘connected’ verkoop. Gebruikers hebben nu naadloos toegang tot de gegevens die zij nodig hebben om een voorstel te verbeteren. De Console laat Deal Trending- informatie zien, de laatste lead en social insights met Salesforce Pardot, sales coaching met Salesforce Work.com en Salesforce Chatter en de nieuwste data met Salesforce Data.com.

Salesforce Pardot Sales Campaign Management
Met het nieuwe Salesforce Pardot voor management van sales-campagnes kunnen gebruikers hun sales-contacten verbeteren. Pardot verbindt sales en marketing door teams te voorzien van informatie over prospects en verschillende campagnes. Vertegenwoordigers kunnen zo sneller hun leads opvolgen, een aankoopbeslissing eerder beïnvloeden en een betere pijplijn opbouwen.

Voor het volledige Engelstalige persbericht en prijsinformatie kunt u kijken op http://www.salesforce.com/company/news-press/press-releases/2013/11/131120.jsp