Microsoft en salesforce.com kondigen wereldwijde strategische samenwerking aan

Samenwerking gericht op nieuwe oplossingen en mobiele ervaringen voor wederzijdse klanten.

Microsoft Corp en salesforce.com kondigen een strategische samenwerking aan, gericht op nieuwe oplossingen die salesforce.com 's CRM-toepassingen en platform verbinden met Microsoft Office en Windows. Voorwaarden van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.

"We zijn verheugd samen met salesforce.com klanten te helpen succesvoller te zijn in een wereld waarin cloud en mobile domineren“, zegt Satya Nadella, CEO van Microsoft. "Samen zullen we nieuwe oplossingen leveren die de klantinzichten van Salesforce koppelen aan de cloud-productiviteit van Office 365, het cloud-platform van Azure en de mobiliteit van Windows, zodat onze klanten productiever kunnen zijn.”

"De aankondiging van vandaag stelt de klant centraal", zegt Marc Benioff, CEO van salesforce.com. "Samen met Microsoft, bouwen we bruggen waarmee onze klanten productiever zijn."

De bedrijven zijn van plan de volgende oplossingen te leveren:

Salesforce1 voor Windows en Windows Phone 8.1. Hiermee kunnen klanten vanaf hun Windows apparaten toegang krijgen tot Salesforce. Een eerste voorbeeld hiervan moet in de herfst van 2014 beschikbaar zijn, met algemene beschikbaarheid in 2015.

Salesforce voor Office 365. Nieuwe koppelingen tussen Salesforce en Office 365 geven klanten vanaf vrijwel elke locatie toegang tot de inhoud die ze nodig hebben voor samenwerking, sales, service en marketing.

De plannen beogen vanuit Salesforce en op Salesforce1, Office-inhoud te delen en te bewerken met Office Mobile, Office voor iPad en Office 365. Daarnaast zullen OneDrive voor Business en SharePoint Online beschikbaar zijn als geïntegreerde opslagmogelijkheden voor Salesforce.

Gebruikers zullen Salesforce en Outlook gecombineerd kunnen gebruiken via een nieuwe Salesforce App voor Outlook.
Verder zullen gegevens vanuit Salesforce verbonden worden met Excel en Power BI for Office 365, om informatie te visualiseren en nieuwe inzichten op te doen.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat