Forbes noemt salesforce.com opnieuw ’s werelds meest innovatieve bedrijf

Vierde achtereenvolgende jaar nummer 1 in de top 100

Salesforce.com (NYSE: CRM), ’s werelds meest gebruikte CRM-platform, is door het Amerikaanse zakenblad Forbes voor het vierde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot meest innovatieve bedrijf ter wereld. Dit record volgt na het eerdere nieuws dat salesforce.com voor de tweede keer is verkozen tot ‘World's Most Admired Software Company’ en op de zevende plaats staat van de ranglijst ‘100 Best Companies to Work For’, beide initiatieven van het Amerikaanse zakentijdschrift Fortune.
\"Forbes’ erkenning als meest innovatieve bedrijf ter wereld en het record dat dit voor de vierde keer achter elkaar gebeurt, is ronduit fantastisch\", zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. \"Het is een eerbetoon aan het salesforce.com-team wereldwijd, dat zich er continue op richt onze klanten succesvol te maken.\"

Salesforce.com en het internet van klanten
Vijftien jaar geleden zette salesforce.com de enterprise software wereld op z’n kop met zijn nieuwe technologie en business-modellen en een nieuwe manier van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo komt met het 1:1:1 model van de Salesforce.com Foundation 1 procent van het totaal aantal arbeidsuren, 1 procent van het bedrijfskapitaal en 1 procent van de producten en oplossingen ten goede aan non-profit instellingen.

Salesforce.com blijft herdefiniëren hoe bedrijven zich met hun klanten verbinden in dit tijdperk van customer engagement. Tegen 2020 zullen er volgens Cisco 50 miljard apparaten verbonden zijn met het internet, waarbij achter elk apparaat, product en app een klant schuilt. Als bedrijven alles optimaal met elkaar verbinden in dit ‘internet van klanten’, dan bouwen ze altijd, overal en op ieder apparaat 1:1 relaties met klanten.

Met behulp van toegewijde medewerkers, partners en klanten is salesforce.com uitgegroeid tot ’s werelds meest toonaangevend enterprise cloud-ecosysteem. Bedrijven van elke grootte en afkomstig uit alle sectoren kunnen zich op een geheel nieuwe manier verbinden met hun klanten. Daarbij gebruiken ze de meest recente innovaties op het gebied van social, mobile en cloud-technologie voor een succesvolle inzet van verkoop, klantenservice en marketing.

Het volledige persbericht is te vinden op: https://www.salesforce.com/company/news-press/press-releases/2014/08/140820.jsp