D’Ieteren Auto stapt over op Salesforce Sales Cloud, Service Cloud, Partner Communities en Customer Communities.

D’Ieteren Auto, distributeur voor België voor de merken van de Volkswagen-groep, heeft gekozen voor de oplossingen van Salesforce om zijn Customer Delight en Dealer Delight programma’s te verbeteren en om meer interne synergie te creëren. Het verbeteren van de ervaring bij de consument en de concessiehouder moet voor D’Ieteren Auto leiden tot een verbeterde merkentrouw bij de klanten, een groei van de omzet en een versterking van de rendabiliteit.

Met de inzet van Sales Cloud, Service Cloud, Partner Communities en Customer Communities vervangt D’Ieteren Auto oudere software door een CRM oplossing in de cloud.

Zowel de Sales, Service, Marketing als Dealers en Consumers departementen van het autobedrijf zullen gebruik maken van de diensten van Salesforce.

D’Ieteren Auto koos voor Salesforce omwille van de bewezen oplossingen voor de automobielsector, het cloud platform dat in staat is om niet-CRM software te vervangen, de snelle time te market kent en de ondersteuning van innovatieve ideeën.

D'Ieteren Auto is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van meer dan 21%, en was in 2013 goed voor een omzet van 2,6 miljard euro. D'Ieteren Auto verdeelt de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha.