Salesforce introduceert Salesforce1 Lightning Connect

Salesforce introduceert Salesforce1 Lightning Connect, een nieuwe methode voor het realtime integreren van gegevens die zijn opgeslagen in legacy backoffice-systemen.

Lightning Connect is de snelste en meest eenvoudige manier om elke gegevensbron in Salesforce te integreren en zorgt er zo voor dat de volle kracht van het Salesforce1 Platform wordt benut. Partners als Informatica, Jitterbit, MuleSoft, Progress Software, SnapLogic en SoftwareAG hebben een uitgebreide library van adapters beschikbaar voor Lightning Connect.

Geïsoleerde backofficegegevens verbinden met realtime frontoffice gegevens

Uit een recent onderzoek onder CIO's blijkt dat voor 48 procent data-integratie het belangrijkste knelpunt is[1]. De huidige methoden voor data-integratie, zoals het handmatig overzetten van bestanden, File Transfer Protocol, point-to-point of enterprise service bus, zijn te beperkt in omvang of te complex om te implementeren. Onderzoeksbureau Gartner zegt dat meer en meer organisaties gegevens realtime willen kunnen verwerken[2]. Ze verwachten realtime levering van gegevens, zonder enige vertraging. Data-integratietechnologie is de sleutel voor bedrijven om dit te bereiken.

Real-time data-integratie

Salesforce Lightning Connect is een nieuwe vorm van realtime data-integratie. De methode verandert de manier waarop bedrijven toegang hebben tot en zich verbinden met gegevens in legacy-systemen. In tegenstelling tot andere integratie-tools, kan Lightning binnen enkele minuten worden geconfigureerd met point-en-click-tools, zonder het onnodig kopiëren of opslaan van verouderde gegevens.

Lightning Connect is:
● Snel: Iedere gebruiker kan snel data met elkaar verbinden, zonder het schrijven van enige code. Verkooporganisaties kunnen bijvoorbeeld ordergegevens van externe applicaties in de Sales Cloud zetten zodat verkopers de orderstatus altijd kunnen inzien, ook onderweg via de Salesforce1 Mobile App.

● Realtime: Gegevens worden niet op meerdere locaties gekopieerd of opgeslagen. Met Lightning Connect hebben zakelijke gebruikers toegang tot up-to-date informatie, die ze direct kunnen benutten voor hun business. De ICT-afdeling hoeft niet meer complexe integratieprojecten of meerdere datasilo’s te beheren. Een eenvoudig voorbeeld is dat bedrijven door klanten teruggestuurde producten real-time in de Service Cloud terugzien. Ze kunnen zo elke klant met gemak begeleiden in het verwerken en aanpassen van diens order.

● Elastisch: Lightning Connect benut de volle kracht van het Salesforce1 Platform en maakt het makkelijk om gegevens die niet in Salesforce staan te behandelen alsof ze er wel in staan. Gebruikers kunnen zoeken in meerdere externe gegevensbronnen en de gegevens gebruiken in Visualforce. Ook kunnen ze Apex-code gebruiken om op maat gemaakte apps te bouwen. Deze kunnen ze vervolgens relateren aan klantgegevens binnen Salesforce.
Internationaal opererende bedrijven bouwen sneller apps met het Salesforce1 Platform

Met het Salesforce1 Platform transformeren bedrijven hun IT-afdeling in een centrum voor innovatie en blijven zij de concurrentie voor. Met meer dan vier miljoen apps en 1,8 miljoen ontwikkelaars is het Salesforce1 Platform een bewezen platform voor innovatieve bedrijven wereldwijd. Meer dan 4.100 klanten zeiden dat het Salesforce1 Platform zorgt voor een snellere implementatie van 52 procent, een sneller applicatieontwerp van 50 procent, een snellere applicatieconfiguratie van 52 procent en een daling van de IT-kosten van 42 procent[3].

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat