PRESS AND NEWS

Salesforce introduceert Salesforce Files Connect

Salesforce Files Connect centraliseert het delen van bestanden, zodat gebruikers vanuit één gebruikersinterface bestanden kunnen zoeken, vinden en delen, ongeacht de repository

Voor de eerste keer kunnen externe bestanden, uit onder meer Microsoft OneDrive for Business, native worden ingebed in Salesforce-bedrijfsprocessen

Utrecht, 17 december 2014 - Salesforce introduceert Salesforce Files Connect, een gecentraliseerde, universele filesharing oplossing voor organisaties. Met deze filesharing oplossing is Salesforce het eerste bedrijf dat CRM combineert met native file-integratie vanuit de meest populaire enterprise file repositories. Hiermee kunnen gebruikers vanuit één gebruikersinterface bestanden zoeken en delen.

Samenwerking Salesforce en Microsoft
Salesforce Files Connect zal als eerste de bestanden van Microsoft OneDrive voor Business en SharePoint integreren. Deze integratie betekent een nieuwe mijlpaal in de strategische samenwerking die Salesforce en Microsoft in mei van dit jaar aankondigden. Aansluitingen voor andere populaire enterprise repositories worden de komende maanden toegevoegd, inclusief ondersteuning voor Google Drive.

\"Salesforce is de eerste leverancier die universele toegang biedt tot bestanden, zodat gebruikers een bestand direct in bedrijfsprocessen kunnen embedden, ongeacht waar dat bestand zich bevindt”, zegt Nasi Jazayeri, Executive Vice President van de Salesforce Community Cloud.

Salesforce Files Connect stroomlijnt workflows en verbetert de informatie-uitwisseling
Volgens onderzoek van IDC, besteedt een gemiddelde werknemer 36 procent van zijn tijd aan het zoeken naar en het consolideren van informatie, om vervolgens in bijna de helft van de gevallen de informatie die hij nodig heeft niet te kunnen vinden. Omdat de informatie niet gecentraliseerd is, moet 61 procent van de werknemers doorgaans vier of meer systemen doorzoeken om toegang te krijgen tot de noodzakelijke informatie.

Salesforce Files Connect bespaart tijd en stelt gebruikers in staat om externe bestanden makkelijk in de stroom van Salesforce-bedrijfsprocessen op te nemen. Zo kan een verkoper een presentatie vanuit Microsoft OneDrive for Business koppelen aan een lead binnen Salesforce, of kan een service-medewerker een FAQ vanuit SharePoint delen binnen een klantcase in Service Cloud.

Salesforce Files Connect maakt universeel delen van files mogelijk zodat de files:

● Geïntegreerd zijn: dankzij federated search kunnen gebruikers snel zoeken in alle aangesloten file repositories;
● Social zijn: gebruikers kunnen bestanden koppelen aan feeds, groepen of zakelijke documenten, waardoor ze in context staan van relevante discussies, zodat andere medewerkers ze ontdekken en kunnen gebruiken in Chatter en de Community Cloud;
● Mobile zijn: Salesforce Files Connect verhoogt de snelheid van het werk doordat aangesloten bestanden direct kunnen worden bekeken, doorzocht en overal gedeeld, vanaf elk mobiel apparaat;
● Vertrouwd zijn: Salesforce Files Connect maakt veilig delen mogelijk dankzij het handhaven van de bestaande toegangsrechten van het originele bestand.

Salesforce Files Connect API stelt bedrijven in staat Universal File Access en Sharing te embedden in hun eigen applicaties die ze op het Salesforce1 Platform gebouwd hebben. Zo kan een fabrikant een aangepaste app bouwen voor distributeurs om files uit verschillende repositories - zoals productcatalogi, handleidingen en promotiemateriaal - eenvoudig te delen.