Salesforce kondigt nieuwe investeringen in Nederland aan tijdens Salesforce World Tour Amsterdam

Amsterdam, 14 april 2016 - Salesforce, hét customer success platform, en ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM, verhoogt zijn investeringen in Nederland. Eén van deze investeringen is het betrekken van extra ruimte bij zijn Nederlandse hoofdkantoor in The Edge, het vorig jaar geopende kantoorgebouw aan de Amsterdamse Zuidas. Deze uitbreiding volgt op het recente nieuws dat het bedrijf meer dan 1.200 nieuwe medewerkers aantrekt in EMEA om het snelgroeiende klantenbestand te ondersteunen. Salesforce introduceert tevens de Nederlandse versie van ‘Salesforce for Startups’, een programma dat ondernemers voorziet van de middelen die nodig zijn om hun bedrijf te bouwen en te laten groeien. Het programma start met meer dan vijftig Nederlandse start-ups. Deze aankondigingen doet Salesforce vandaag tijdens Salesforce World Tour Amsterdam in de RAI, waar het bedrijf meer dan zesduizend geregistreerde bezoekers verwelkomt.

Quotes bij het nieuws

• “Salesforce ziet een fenomenaal momentum in Nederland en we voeren onze investeringen op om ons groeiende klantenbestand te ondersteunen”, zegt Renzo Taal, SVP Northern Europe van Salesforce. “Het is fantastisch om samen te werken met bedrijven van elke omvang, van start-ups tot en met grote enterprises, om de digitale transformatie, die zorgt voor toekomstige groei van onze klanten, te kunnen versnellen.”
  • “Nederland heeft het grootste ecosysteem voor start-ups in Europa”, zegt Neelie Kroes, ambassadeur van StartupDelta. “Samenwerking tussen start-ups en corporates is essentieel om innovatie te versnellen. In ben verheugd dat meer dan vijftig Nederlandse start-ups deelnemen aan het Salesforce for Startups-programma en zo toegang krijgen tot technologie, tools en expertise die ondernemers nodig hebben om hun onderneming klaar te stomen voor de toekomst.”
  • “Het uitdagen van de status quo is niet mogelijk zonder een klantgerichte focus”, zegt Dennis Tan, mede-oprichter van Dashmote. “Het Salesforce for Startups-programma biedt ons toegang tot vooraanstaande technologie en middelen die ons in staat stellen elke klant effectief te kunnen bedienen en snel te schalen wanneer ons klantenbestand groeit.”
  • “Dankzij Salesforce zijn we in staat innovatieve lease-opties te bieden aan onze klanten”, zegt Berno Kleinherenbrink, CEO van LeasePlan. “LeasePlan-klanten weten dat ze de meest persoonlijke klantenservice krijgen die momenteel beschikbaar is en Salesforce helpt ons bij het creëren van een geweldige klantbeleving in de 32 landen waarin LeasePlan actief is.”

Salesforce breidt zijn Nederlandse hoofdkantoor uit om groeiend klantenbestand te ondersteunen

Salesforce blijft investeren in Nederland en is voornemens zijn Nederlandse hoofdkantoor, dat volgens planning in juli 2016 wordt betrokken in het iconische The Edge-gebouw in Amsterdam, uit te breiden met additionele kantoorruimtes.

Building Research Establishment (BRE), dat wereldwijd gebouwen beoordeelt op duurzaamheid, heeft het kantoorgebouw The Edge de hoogste score ooit gegeven. Hiermee is het het meest duurzame kantoorgebouw ter wereld. Werknemers kunnen zelf vanaf een smartphone of een tablet diverse elementen van het gebouw beheersen, zoals de temperatuur, luchtkoeling en de verlichting. Het Nederlandse hoofdkantoor van Salesforce weerspiegelt de focus van het bedrijf op het creëren van een duurzame, gezonde en veilige werkomgeving voor medewerkers.

Salesforce ondersteunt snelgroeiend Nederlands Startup Ecosystem

Nederland is de basis voor een bloeiend ecosysteem met startups en staat momenteel bovenaan het 2016 Startup Nation Scoreboard in Europa . Het Salesforce for Startups-programma start vandaag officieel in Nederland waarmee start-ups toegang krijgen tot Salesforce-technologie, tools en expertise die nodig zijn voor bloeiende, klant- en community-gerichte ondernemingen. Aan het programma, dat start met meer dan vijftig innovatieve Nederlandse start-ups, doen onder andere mee:

• Red Tulip Systems: Veilige communicatie- en identity management-oplossingen voor de overheid en de private sector.
  • SendCloud: Slimme verzending die online retailers verbindt met distributeurs waardoor tijd en geld bespaard wordt.
  • Yippie: Een shopping app die consumenten inlicht wanneer de producten die ze graag willen aanschaffen, bij welke verkoper dan ook, in de aanbieding zijn.

Daarbovenop heeft Salesforce Ventures, de wereldwijde corporate investeringsgroep van het bedrijf, honderd miljoen dollar gealloceerd om te investeren in Europese start-ups en daarmee cloud-innovatie en klantsuccessen in de regio te stimuleren. Salesforce Ventures heeft inmiddels geïnvesteerd in Cloud9 IDE en is actief op zoek naar andere lokale bedrijven.

Salesforce World Tour Amsterdam vormt tevens het decor van de officiële opening van Girlsday 2016, een initiatief van VHTO, het landelijk expertisebureau voor meisjes/vrouwen en bèta/techniek. In het kader van Girlsday 2016 zullen tienduizend meiden meer dan driehonderd Nederlandse bedrijven bezoeken. Daarnaast zullen meer dan zestig meiden participeren in een speciaal programma op de Salesforce World Tour waarin zij leren van vrouwelijke rolmodellen, hands-on trainingen krijgen en hun eigen app ontwikkelen.

Als onderdeel van de steun aan STEM-projecten (Science, Technology, Engineering & Math) in Nederland, organiseert Salesforce.org ook een CoderDojo; een programmeerclub voor jonge mensen. Vrijwilligers kunnen daar ter plekke helpen bij het ontwikkelen van de workforce van de toekomst.

1Het Europese Digitale Forum introduceerde het 2016 Startup Nation Scoreboard. Nederland bekleedt op landniveau de eerste plaats mbt de overall adoptie met succesfactor van 85%.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat