Salesforce Commerce Cloud biedt persoonlijke klantenervaringen over alle kanalen

Commerce Cloud biedt uniforme klantervaringen via elk kanaal en apparaat

Nieuwe Apple Pay-integratie maakt veilige ‘one-touch’ betalingen mogelijk voor web en mobiele betalingen

Commerce Cloud Einstein maakt persoonlijke productaanbevelingen, zoekresultaten en nog veel meer mogelijk

Vooraanstaande merken zoals Puma en Suitsupply gebruiken Commerce Cloud voor interactie met klanten

Amsterdam, 27 september 2016 - Salesforce, het customer success platform en ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM, introduceert vandaag Salesforce Commerce Cloud, de snelste weg naar unified commerce. Met Commerce Cloud, dat is gebaseerd op technologie van het door Salesforce overgenomen Demandware, kunnen retailers hun klanten zowel op het web, via mobiele apparaten, op sociale media als in de winkel een persoonlijke shopervaring bieden dankzij de integratie met onder andere marketing en klantenservice.

Connected klanten transformeren de retail
Terwijl consumenten in 2017 al meer aankopen doen via hun telefoon dan via elk ander apparaat, [1] wordt 90 procent van de aankopen nog steeds in winkels gedaan. [2] De kostbare legacy-systemen die veel merken en retailers nog steeds gebruiken voor hun verkoopactiviteiten, volgen klanten niet volledig in hun customer journey en zijn niet flexibel genoeg om alle kanalen te ondersteunen die consumenten gebruiken om te shoppen. Om competitief te blijven in dit snel veranderde landschap hebben merken een nieuw platform nodig waarmee ze direct interactie hebben met shoppers via elk kanaal en waarmee ze een persoonlijke ervaring kunnen bieden tijdens de gehele customer lifecycle.

Salesforce Commerce Cloud - een uniforme shopping-ervaring
Commerce Cloud heeft als onderdeel van het wereldwijd leidende CRM-platform een sterke positie om bedrijven een consistente merkervaring te bieden. Door de inzet van de verkoop-, service-, marketing-, communities-, analytics, IoT- en platform-oplossing van Salesforce zijn merken en retailers er zeker van dat elke interactie volledig uniform is, welk kanaal of apparaat ook wordt gebruikt.

Het Salesforce Commerce Cloud-aanbod bevat een aantal innovatieve functies, waaronder:

●  One-Touch betalingen met Apple Pay: Salesforce Commerce Cloud is één van de eerste oplossingen die Apple Pay voor mobiele web-betalingen ondersteunt. Hierdoor kunnen bedrijven die Commerce Cloud inzetten hun klanten de mogelijkheid bieden eenvoudig en veilig betalingen te doen via Safari op de iPhone, iPad of de Mac. Verkopers kunnen snel profiteren van de voordelen van Apple Pay dankzij een snelle en eenvoudige configuratie. Voorheen liep de mobiele conversie achter op conversie via de desktop door de extra stappen die klanten moesten doen in het afrekenproces. Met deze integratie is dat verleden tijd.
●  Commerce Cloud Einstein: Met Salesforce Einstein, is artificial intelligence geïntegreerd in het Salesforce-platform waardoor Salesforce de slimste CRM ter wereld is geworden. Commerce Cloud Einstein voegt intelligentie toe aan elke commerciële ‘journey’. Het omvat Product Recommendations voor het personaliseren van productaanbiedingen aan klanten, Predictive Commerce Insights dat retailers helpt bij het begrijpen van de correlatie tussen productaankopen waardoor ze slimmer kunnen inkopen en de winkel effectiever kunnen indelen.

Commentaar op het nieuws
\"De verwachtingen van shoppers veranderen continu”, zegt Martijn van der Zee, marketing director van Suitsupply. \"Door de inzet van het Salesforce Customer Success Platform zijn we in staat naadloze shopping-ervaringen te bieden aan onze klanten in elke fase van hun journey, of ze nu online shoppen of in de winkel.”

Vooraanstaande merken vertrouwen op Commerce Cloud
Vooraanstaande wereldwijde merken, inclusief Design Within Reach en Suitsupply vertrouwen op Commerce Cloud om persoonlijke shopping-ervaringen te kunnen bieden bij hun digitale verkoop. Forrester Consulting concludeert dat Salesforce Commerce Cloud-gebuikers introducties 3,5 maand sneller op de markt hebben dan klanten van andere verkoop-platformen[3]. In de periode 2009 tot 2014 presteerden retailers op cloud commerce-platformen vele malen beter op het gebied van van verkoop, marges en inkomsten dan retailers die gebruikmaakten van andere platformen[4]. Commerce Cloud is in gebruik bij meer dat 1.800 commerciële sites in 53 landen die gezamenlijk meer dan 16 miljard dollar aan omzet zullen genereren in 2016.

Prijs en beschikbaarheid
●  Commerce Cloud is vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar
●  Apple Pay is gratis beschikbaar voor alle Commerce Cloud-klanten
●  Commerce Cloud Einstein Product Recommendations is breed beschikbaar en valt onder de Commerce Cloud-licentie

● Lees een blog post van Commerce Cloud CEO Jeff Barnett
●  Meer informatie over Commerce Cloud tijdens Dreamforce
●  Meer informatie over Salesforce Einstein
●  Kom langs tijdens Shop.org, stand 8000 en zie Commerce Cloud in actie

Over Salesforce
Salesforce, hét customer success platform, en ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM, stelt bedrijven in staat op een geheel nieuwe manieren verbinding te maken met hun klanten. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com.

Alle services en/of features die nog niet zijn verschenen en waarnaar wordt verwezen in dit, of in andere persberichten of publieke statements, verschijnen mogelijk niet op tijd of zelfs helemaal niet. Klanten die Salesforce-applicaties aanschaffen moeten hun aankoopbeslissingen maken op basis van features die op dat moment beschikbaar zijn. Salesforce heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en heeft verder kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf staat genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het ticker-symbool ‘CRM’. Ga voor meer informatie naar: http://www.salesforce.com/nl

Salesforce Nederland
Simone Versteeg
Email: sversteeg@salesforce.com