Salesforce helpt grensverleggende klanten verder op weg met de allernieuwste versie van zijn Customer Success Platform

allernieuwste versie van zijn Customer Success Platform

DREAMFORCE 2016: Baanbrekende innovaties integreren nieuwe niveaus van productiviteit, intelligentie, snelheid, mobiliteit en connectiviteit binnen ‘s werelds nummer één CRM-platform.

Amsterdam, 5 oktober 2016 — Salesforce (NYSE: CRM), het customer success platform en ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM, heeft vandaag het startsein gegeven voor Dreamforce 2016. Daar is de nieuwste versie van zijn Customer Success Platform geïntroduceerd. Met acht clouds voor sales, service, marketing, e-commerce, communities, analytics, IoT en app-ontwikkeling transformeert Salesforce de relaties van bedrijven met hun klanten. Vandaag effent het bedrijf met baanbrekende innovaties een nieuwe weg voorwaarts, zoals Quip dat de productiviteit flink verhoogt; Salesforce Einstein voor een meer uitgekiende klantinteractie; en verbeteringen aan de Salesforce1 Mobile App, het Salesforce Platform en IoT Cloud.

“Op Dreamforce onthult Salesforce niet eerder vertoonde innovatie die de weg voorwaarts effent voor onze Customer Trailblazers, de baanbrekers”, zegt Alex Dayon, President and Chief Product Officer bij Salesforce. “Door nieuwe niveaus te bieden op het gebied van intelligentie, snelheid, mobiliteit, productiviteit en connectiviteit, over de volle breedte van het Salesforce Customer Success Platform, helpen we bedrijven dichter bij hun klanten te komen om een totaal nieuw succesniveau te bereiken.”

Quip: ‘supercharging productiviteit met levende documenten
Quip breidt de kracht van Salesforce uit met de nieuwste productiviteitsoplossing voor teams, zodat iedereen effectiever en slimmer ergens aan kan (samen)werken en hun productiviteit een boost kan geven, allemaal zonder e-mail. Quip combineert documenten, spreadsheets, takenlijsten en teamchat in één naadloze ervaring die bekend staat als ‘levend document’. Gebouwd vanuit een ‘mobile-first’-strategie kunnen teams altijd en overal samenwerken rondom klanten, daarbij gebruikmakend van mogelijkheden als live aanpassingen, meldingen, commentaren en chat.

Salesforce1 Mobile App: Iedereen kan zijn bedrijf vanaf zijn smartphone runnen
Met meer dan 1,5 miljoen maandelijks actieve mobiele gebruikers stopt Salesforce de kracht van CRM direct in de handpalm van iedere klant. Salesforce1 verenigt alle functionaliteit van Salesforce — CRM-, data- en bedrijfsprocessen, chatter, standaard-apps, partner-apps, enzovoort — in één volledig geïntegreerde mobiele ervaring. Ongeacht waar ze zich bevinden hebben Salesforce-gebruikers onmiddellijk toegang om Salesforce te updaten, samen met collega’s ergens aan te werken, realtime updates te ontvangen, agenda’s te beheren en dynamische dashboards en rapporten te maken.

Salesforce Einstein: AI voor iedereen
Salesforce Einstein zal AI (artificial intelligence) embedden in het Salesforce Platform en daarmee is Salesforce ‘s werelds slimste CRM. Einstein helpt iedere Salesforce-gebruiker dichter bij zijn klant te komen, zodat relevante inzichten automatisch worden ontdekt, toekomstig gedrag wordt voorspeld, proactief aanbevelingen worden gedaan voor de beste acties, en zelfs taken worden geautomatiseerd. Door de uitgebreide AI-mogelijkheden voor sales, service en marketing zal Einstein zich gedragen als ieders eigen datawetenschapper.
Salesforce Platform: nóg sneller met Lightning

Het Salesforce Platform is 's werelds vertrouwde cloudplatform voor het bouwen van enterprise-apps — dat Salesforce’ eigen CRM-apps versterkt, 3.000+ door partners gebouwde apps en meer dan 5,5 miljoen door klanten gebouwde maatwerk-apps. Door klantgegevens en businesslogica te combineren met moderne tools en kaders kunnen bedrijven het Salesforce Platform en Lightning Design System versterken om snel apps te bouwen. En met de introductie van Salesforce Lightning — een modern raamwerk dat een intuïtieve gebruikerservaring, een op componenten gebaseerde bouwer en een modern framework samenvoegt tot één bloeiend ecosysteem — gaan bedrijven nóg sneller. Meer dan 100.000 klanten werken al met Lightning en ze gebruiken de 1.000+ Lightning Components van het Salesforce-ecosystem om hun ervaringen op maat te snijden.

Thunder IoT Cloud: transformeer gekoppelde apparaten naar klantenbinding
IoT Cloud stelt ondernemingen in staat data van het Internet of Things (IoT) op te slaan in Salesforce, zodat het wordt verrijkt met context, en klantgegevens bruikbaar maakt. Momenteel gebruiken bedrijven als Emerson en KUKA Salesforce IoT Cloud, aangedreven door Thunder — een schaalbare, moderne dataverwerkende engine — om miljarden gebeurtenissen van verbonden apparaten op te nemen en gepersonaliseerde momenten voor klantenbinding te triggeren. Een aantal nieuwe innovaties van IoT Cloud zijn:
● Nieuwe IoT Profiles brengt kritische databronnen in realtime bijeen, inclusief ‘streaming event data’ van verbonden apparaten en contextuele data van Salesforce, zoals servicehistorie en open kansen. Zijn ze gecombineerd, dan kunnen bedrijven regels creëren die betekenisvolle klantervaringen triggert. Bijvoorbeeld streaming data van een robot op een fabrieksvloer dat een waarschuwing verstuurt dat de robot zijn arm uit positie is. Door deze data te combineren met een SLA (service-level agreement) in Salesforce kan de fabrikant beslissen of hij er direct iemand op afstuurt of onderhoud op een later tijdstip inplant.
● De nieuwe IoT Traffic Monitor biedt een realtime dashboard dat ondernemingen helpt de toestand van verbonden apparaten te visualiseren in relatie met de klantervaring. Zo kan een zonne-energiebedrijf de toestand van verschillende zonnepanelen visualiseren — van niet-geregistreerd en geïnstalleerd tot het gegenereerde wattage — om te valideren dat panelen correct zijn geplaatst of issues te verhelpen voordat een klant zelfs maar weet dat er een probleem zou kunnen zijn.

Prijzen en beschikbaarheid
Prijzen voor iedere optie van het allernieuwste Customer Success Platform worden bekendgemaakt wanneer ze algemeen beschikbaar zijn.
● Quip Sign In with Salesforce is met ingang van vandaag leverbaar en kost gebruikers niets extra. De Quip Lightning Component and Integration is leverbaar in de eerste helft van 2017.
● Nieuwe Einstein-opties worden ontworpen voor iedere Salesforce Cloud. Veel nieuwe Salesforce Einstein-features zijn tegen extra kosten verkrijgbaar. Anderen zullen deel gaan uitmaken van bestaande edities en licenties.
● My Salesforce1 draait momenteel als pilot bij geselecteerde klanten en is naar verwachting in de tweede helft van 2017 tegen bijkomende kosten algemeen leverbaar.
● Salesforce1 Forecasting zal algemeen beschikbaar zijn voor iOS in de oktober 2016-release voor alle Professional Edition-klanten en hoger. Support for Android zal midden 2017 worden toegevoegd.
● Het Lightning Bolt-framework is algeheel leverbaar in oktober 2016 als onderdeel van de Community Cloud-licentie.
● Het nieuwe navigatiemenu, de zoekverbeteringen en de app-launcher zijn algemeen leverbaar in oktober 2016 in de Salesforce Lightning-edities editions, zonder extra kosten.
● Van IoT Profiles en IoT Traffic Monitor wordt verwacht dat ze algemeen beschikbaar zijn in 2017.

Extra informatie
● Kom meer te weten over de ‘next generation’ van Salesforce op Dreamforce 2016. Kijk live naar http://dreamforce.com.
● Begin vandaag nog met het ontdekken van het Customer Success Platform via Trailhead: https://trailhead.salesforce.com/

© 2016 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce, Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, AppExchange, Salesforce Platform, and others are trademarks of salesforce.com, inc. Other brands featured herein may be trademarks of their respective owners

Voor meer informatie:

Salesforce Benelux