Utveckla en superapplikation – på webben, för webben - och vinn £1 000 000

Salesforce.com och riskkapitalbolaget Eden Ventures har utlyst en tävling där vinnaren har chansen att förhandla om en investering på £1 000 000 i det egna företaget. Tävlingen är tänkt att inspirera en ny generation entreprenörer, nyuppstartade bolag och mjukvaruleverantörer att bygga SaaS*-applikationer på Salesforce webbaserade utvecklingsplattform Force.com. *Software-as-a-Service

Om Salesforce.com

Salesforce.com grundades 1999 och är ledande inom cloud computing. Salesforce.com erbjuder social och mobil molnteknik som gör det möjligt för företag att genomgå en förvandling mot att bli kundföretag. Företagen får möjlighet att kommunicera med kunder, anställda, partner och produkter på helt nya sätt. Med hjälp av salesforce.coms arkitektur för flera parter i realtid har företagets appar och plattform kunnat revolutionera företagens sätt att sälja, ge service, marknadsföra och vara nyskapande.

De tjänster eller funktioner som inte har lanserats och refereras till här, eller i andra pressmeddelanden och offentliga utlåtanden är inte tillgängliga för närvarande och kanske inte levereras i tid eller överhuvudtaget. Kunder som köper applikationer från salesforce.com bör fatta sitt inköpsbeslut baserat på de funktioner som nu finns tillgängliga. Salesforce.coms huvudkontor ligger i San Francisco. Lokala kontor finns i Europa och Asien. Företaget är noterat på New York-börsen under kortnamnet CRM. Mer information finns på http://salesforce.com/se. Det går även att ringa 00800 7253 3333