Pris för bästa SaaS-lösning går till: Salesforce.com

Salesforce.com kammar hem tre bucklor i prestigefulla CODiE Awards som anordnas as branschorganisationen Software & Information Industry (SIIA)

Stockholm, den 12 juni 2008 – Software-as-a-Service (SaaS) och Platform-as-a-Service (PaaS) leverantören Salesforce.com har belönats med tre priser i den prestigefulla tävlingen CODiE Awards, som anordnas av branschorganisationen Software & Information Industry (SIIA). Priserna gick till crm-verktyget Salesforce CRM och utvecklingsplattformen Force.com. Force.com utnämndes till ” Best On-Demand Platform” för andra året i rad. Salesforce CRM mottog pris för både “Best Relationship Management Solution” (sjunde året i rad) och “Best Software-as-a-Service Solution”.

- Vi är uppspelta och mycket nöjda över att få motta detta pris från SIIA för den enorma flexibilitet, kraft och värde som Salesforce CRM levererar till våra kunder. Vi höll fast vid denna pionjärsanda med Force.com och priset Best On-Demand Platform är ett ytterligare erkännande av hur vår innovation och ledarskap driver på grundläggande positiva förändringar för företag, idag och in i framtiden. Jag är den första att gratulera Salesforce.coms enastående tekniska team för dessa prestigefulla priser, säger Marc Benioff, VD på salesforce.com.

Det här året lämnade 600 företag in fler än 1100 bidrag i 76 tävlingskategorier. 340 företag nominerades. För mer information om SIIA CODiE Awards vänligen besök http://www.siia.net/codies/2008/winners.asp.

Om Salesforce.com

Salesforce.com grundades 1999 och är ledande inom cloud computing. Salesforce.com erbjuder social och mobil molnteknik som gör det möjligt för företag att genomgå en förvandling mot att bli kundföretag. Företagen får möjlighet att kommunicera med kunder, anställda, partner och produkter på helt nya sätt. Med hjälp av salesforce.coms arkitektur för flera parter i realtid har företagets appar och plattform kunnat revolutionera företagens sätt att sälja, ge service, marknadsföra och vara nyskapande.

De tjänster eller funktioner som inte har lanserats och refereras till här, eller i andra pressmeddelanden och offentliga utlåtanden är inte tillgängliga för närvarande och kanske inte levereras i tid eller överhuvudtaget. Kunder som köper applikationer från salesforce.com bör fatta sitt inköpsbeslut baserat på de funktioner som nu finns tillgängliga. Salesforce.coms huvudkontor ligger i San Francisco. Lokala kontor finns i Europa och Asien. Företaget är noterat på New York-börsen under kortnamnet CRM. Mer information finns på http://salesforce.com/se. Det går även att ringa 00800 7253 3333