Salesforce.com - nu i ny version!

Stockholm, den 16 juni 2008 – Leverantören av Software-as-a-Service och Platform-as-a-Service Salesforce.com meddelar att nya versionen, Salesforce Summer ’08, nu finns tillgänglig för sina 43 600 kunder. Salesforce Summer ’08 är den 26:e versionen på 9 år och innehåller kraftfull Webb 2.0-funktionalitet för alla typer av företag.

Nyheter:
? Salesforce Ideas får extra funktionalitet – Med applikationen Salesforce Ideas kan företag och organisationer administrera och dra nytta av de innovativa och nyskapande tankar och idéer som deras kunder, partners och medarbetare sitter på. I applikationen kan idéer publiceras och diskuteras. Användarna kan även rösta på idéer de gillar och tycker är bra.
o Nya funktionen Multiple Communities möjliggör för företag att skapa flera olika communitys i applikationen för att kunna organisera och segmentera idéer från olika grupperingar. Användare kan då välja det forum som passar dem bäst.

o Customizable Ideas är ny funktionalitet i Salesforce Ideas som innebär att företag kan redigera det gränssnitt som omger en viss idé. Till exempel så kan de lägga till information om en viss idé som till exempel status, länkar, vem som lagt till idén och hur gammal den är. Företaget kan också välja vilken av denna extra information som slutanvändaren får ta del av. Tanken är att företag och organisationer lättare ska kunna övervaka och reagera på vad som händer i de communitys som finns kring olika idéer i Salesforce Ideas.

? Salesforce Content får extra funktionalitet – Salesforce Content är en applikation för att hantera organisationers dokument och data. Nu kan företag snabbt och enkelt dela med sig av material och innehåll i Salesforce Content till sina kunder och partners via portalerna Salesforce Partner Portal och Salesforce Customer Portal
o Content Analytics – är en helt ny analysfunktion i Salesforce Content som innebär att företag inte behöver gissa sig till hur pass effektivt företagsmaterial är, i form av presentationer och dokumentation. Med applikationen kan företagen mäta och övervaka hur ofta olika material används av säljare, marknadsförare och annan personal. Baserat på den statistik som samlas in kan det material som finns i applikationen Salesforce Content optimeras för bästa effekt.

? Visualforce är nu live - ett verktyg för att bygga specialanpassade gränssnitt till applikationer som utvecklats på Salesforce plattform Force.com

Tillgänglighet
Salesforce Summer ’08 är nu tillgänglig för alla salesforce.com-prenumeranter.

Om Salesforce.com

Salesforce.com grundades 1999 och är ledande inom cloud computing. Salesforce.com erbjuder social och mobil molnteknik som gör det möjligt för företag att genomgå en förvandling mot att bli kundföretag. Företagen får möjlighet att kommunicera med kunder, anställda, partner och produkter på helt nya sätt. Med hjälp av salesforce.coms arkitektur för flera parter i realtid har företagets appar och plattform kunnat revolutionera företagens sätt att sälja, ge service, marknadsföra och vara nyskapande.

De tjänster eller funktioner som inte har lanserats och refereras till här, eller i andra pressmeddelanden och offentliga utlåtanden är inte tillgängliga för närvarande och kanske inte levereras i tid eller överhuvudtaget. Kunder som köper applikationer från salesforce.com bör fatta sitt inköpsbeslut baserat på de funktioner som nu finns tillgängliga. Salesforce.coms huvudkontor ligger i San Francisco. Lokala kontor finns i Europa och Asien. Företaget är noterat på New York-börsen under kortnamnet CRM. Mer information finns på http://salesforce.com/se. Det går även att ringa 00800 7253 3333