Stjärnglans på årets Software-as-a-Service gala

Dreamforce 2008 som arrangeras av Salesforce.com bjuder på en stjärnspäckad uppställning av talare bland annat datorjättens Dells VD Michael Dell

Stjärnglans på årets Software-as-a-Service-gala

Stockholm, den 5 september 2008 – Dreamforce 2008 är årets globala Software-as-a-Service-evenemang och arrangeras av Salesforce.com, en ledande leverantör av Software-as-a-Service och Platform-as-a-Service. Den sjätte upplagan av Dreamforce 2008, som hålls i San Francisco den 2-5 november, bjuder på ett stjärnspäckat evenemang med flera stora IT-profiler bland deltagarna och talarna.

Speciella gästtalare

· Marc Benioff, VD för Salesforce.com

· Michael Dell, VD för datorjätten Dell

· Den legendariska sångaren, låtskrivaren och musikern Neil Young

· Den välkända författaren Malcolm Gladwell, journalist och författare av boken the Tipping Point

· Dr. Larry Brilliant, chef för den inflytelserika välgörenhetsorganisationen Google.org, sökmotorn Googles filantropiska arm

Fakta – Dreamforce 2008

· 10 000 deltagare

· 300 expertledda sessioner

· 200 partnersponsorer

Agenda

Ø Deltagarna på evenemanget får möjligheten att träffa produktteamet på Salesforce.com samt får även chansen att träffa och lyssna till 300 expertanvändare från kunder och partners till salesforce.com.

Ø Tredje årliga ”Appy Awards” delas ut, en tävling som belönar de kunder, partners och utvecklare som levererat de mest spännande, kraftfulla och innovativa applikationerna på den digitala marknadsplatsen Force.com AppExchange som idag innehåller fler än 800 applikationer, så konkurrensen lär bli tuff.

Ø För att lära partners om hur man bygger en lönsam affärsverksamhet kring det nya heta området Cloud Computing finns Partner Summit. Ett evenemang som både inspirerar och ger partners kunskaper i hur de kan nå framgångar inom Cloud Computing genom att använda Salesforce utvecklingsplattform Force.com och Force.com AppExchange.

För mer information vänligen kontakta:

Johan Zetterström Nordenchef Salesforce.com Mobil: 0708-29 66 11

Daniel Edlund

AxiCom PR & Information

Kontor: 08-545 131 57

Om Salesforce.com Salesforce.com är marknads- och teknikledare för Software-as a-Service (SaaS) och Platform-as-a-Service (PaaS). Företagets Salesforce-svit av SaaS-applikationer och prisbelönta CRM-applikationer, som finns tillgängliga på http://www.salesforce.com/se/products/, har revolutionerat det sätt kunder delar och hanterar affärsinformation på internet. Företagets plattform Force.com, Platform-as-a-Service, möjliggör för kunder, utvecklare och partners att bygga kraftfulla on-demand applikationer som levererar fördelarna med ”multi-tenancy” till hela företaget. Applikationer som byggts på Force.com plattformen finns tillgängliga på http://www.force.com/se/.

Med ett par enkla klick på salesforce.coms marknadsplatsen Force.com AppExchange kan applikationer enkelt delas, bytas och installeras. Du når Force.Com AppExchange på http://www.salesforce.com/appexchange/.

Per den 31 januari 2008 har salesforce.com hand om kundinformationen för omkring 41,100 kunder, bland annat ABN AMRO, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE, Sprint Nextel och SunTrust Banks. Ännu inte sjösatta tjänster eller funktioner som omtalas i det här eller andra pressmeddelanden eller offentliga uttalanden är för närvarande inte tillgängliga. De kan bli försenade eller inte levereras överhuvudtaget. Kunder som köper salesforce.com applikationer bör fatta sina inköpsbeslut på grundval av de funktioner som för närvarande finns tillgängliga. Salesforce.com har sitt säte i San Francisco, och kontor i Europa och Asien, och är noterat på New York Stock Exchange under symbolen ”CRM”. För mer information, vänligen besök: http://www.salesforce.com/se/

Om Salesforce.com

Salesforce.com grundades 1999 och är ledande inom cloud computing. Salesforce.com erbjuder social och mobil molnteknik som gör det möjligt för företag att genomgå en förvandling mot att bli kundföretag. Företagen får möjlighet att kommunicera med kunder, anställda, partner och produkter på helt nya sätt. Med hjälp av salesforce.coms arkitektur för flera parter i realtid har företagets appar och plattform kunnat revolutionera företagens sätt att sälja, ge service, marknadsföra och vara nyskapande.

De tjänster eller funktioner som inte har lanserats och refereras till här, eller i andra pressmeddelanden och offentliga utlåtanden är inte tillgängliga för närvarande och kanske inte levereras i tid eller överhuvudtaget. Kunder som köper applikationer från salesforce.com bör fatta sitt inköpsbeslut baserat på de funktioner som nu finns tillgängliga. Salesforce.coms huvudkontor ligger i San Francisco. Lokala kontor finns i Europa och Asien. Företaget är noterat på New York-börsen under kortnamnet CRM. Mer information finns på http://salesforce.com/se. Det går även att ringa 00800 7253 3333