Salesforce Announces Strategic Agreement with Dell Technologies

Salesforce's Intelligent Customer Success Platform to connect Dell Technologies’ sales, service, marketing and more

Salesforce Einstein artificial intelligence to make customer interactions smarter and more predictive

SAN FRANCISCO—May 24, 2017—Salesforce (NYSE: CRM), the global leader in CRM, and Dell Technologies (NYSE: DVMT) today announced a strategic technology agreement. Extending the long-standing relationship between the two companies, Dell Technologies will expand the use of Salesforce's market-leading sales, service, and marketing applications and CRM platform, which have been made smarter by Einstein artificial intelligence, to thousands of Dell Technologies employees worldwide, empowering them to deliver even greater customer success.

Salesforce will provide Dell Technologies a flexible platform to bring together sales, service, marketing and more, enabling a more unified customer experience. Dell Technologies customer contact centers worldwide will now have access to Service Cloud Einstein, integrating with the existing Sales Cloud footprint. In addition, the companies will use Dell Boomi's leading cloud-native connection platform to rapidly move large volumes of data between the businesses.

Comments on the News
“Salesforce is excited to power Dell's customer success, as Michael once again reshapes the technology landscape,” said Marc Benioff, chairman and CEO, Salesforce. “Our Intelligent Customer Success platform is enabling Dell Technologies to deliver a unified customer experience across all of its great companies in their sales, service and marketing organizations.”

“At Dell Technologies, we are 100 percent focused on our customers and on delivering the best customer experiences in the world,” said Michael Dell, chairman and CEO, Dell Technologies. “Salesforce is helping bring together all of our customer interactions across our family of businesses, which is huge for us, and with the addition of Einstein artificial intelligence, we can make each of those interactions smarter.”

Acerca de salesforce.com

Con 100,000+ clientes, salesforce.com es la compañía de Cloud Computing de negocio que está liderando el cambio a Social Enterprise. Social Enterprise aprovecha la tecnología de la Nube abierta, móvil y social para situar a los clientes en el corazón de su actividad de negocio. Tomando como base la arquitectura multiusuario en tiempo real de salesforce.com, la plataforma y los servicios de aplicaciones de la compañía incluyen:

Las funciones o los servicios que no se hayan comercializado y a los que se haga referencia en esta u otra declaración pública no están disponibles en la actualidad y es posible que no se entreguen a tiempo (o que no se entreguen).  En consecuencia, los clientes que adquieran aplicaciones de salesforce.com deberán tomar esta decisión en función de las funcionalidades que se ofrecen en estos momentos. Salesforce.com tiene su sede en San Francisco, con oficinas en Europa y Asia, y cotiza en la Bolsa de Nueva York bajo el símbolo “CRM”. Para obtener más información visite  http://www.salesforce.com, o llame en México al 001-866-450-8123 - América Latina al 001-415-536-4606.
Copyright (c) 2011 salesforce.com, inc. Reservados todos los derechos. Salesforce.com, Salesforce, Chatter, Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Data.com, AppExchange, App Cloud, Heroku, y todos los logotipos asociados son marcas comerciales de salesforce.com, inc. en Estados Unidos y otros países. El resto de los nombres pueden ser marcas registradas de sus respectivos propietarios.