Salesforce.com introduceert nieuwe Radian6 Social Marketing Cloud

Social enterprises kunnen hun marketing ondersteunen met nieuwe functionaliteit rond social monitoring, insights, engagement, workflow en websites

Utrecht, 2 december 2011 – Salesforce.com (NYSE: CRM), de onderneming voor enterprise cloud computing (http://www.salesforce.com/cloudcomputing/), introduceert de Radian6 Social Marketing Cloud, die de social enterprise uitbreidt naar marketing door nieuwe features rond social monitoring, insights, engagement, workflow en websites. Deze innovaties maken het bedrijven mogelijk om miljoenen social conversaties over hun producten, merk en industrie om te zetten naar dynamische engagement die klantrelaties versterkt.

“Social media is de grootste verandering in marketing van het afgelopen decennium. Social enterprises zien in dat social media real-time mogelijkheden bieden om klanten en prospects tevreden te stellen”, aldus Marcel LeBrun, SVP and GM for Salesforce Radian6. “De Radian6 Social Marketing Cloud stelt iedere onderneming in staat om vooraan te staan bij deze spannende verschuiving binnen de industrie.”

De Radian6 Social Marketing Cloud – marketing voor de social enterprise
Er zijn iedere dag miljoenen Facebook updates, tweets en miljarden YouTube views. Deze social media-conversaties gaan over merken, producten en industrieën en het is voor bedrijven vrijwel onmogelijk om dit op een effectieve manier te meten, te monitoren en deel te nemen aan de conversaties. De Radian6 Social Marketing Cloud helpt de enorme hoeveelheid aan social media conversaties om te zetten in zinvolle betrokkenheid. Net zoals salesforce.com de manier waarop ondernemingen hun sales en service aan klanten aanbieden veranderde, zo verandert het bedrijf nu de wijze waarop ondernemingen in het sociale tijdperk hun marketing uitvoeren.

De Radian6 Social Marketing Cloud stelt marketeers in staat door middel van vijf stappen de nieuwe wereld van social marketing toe te passen:

Social monitoring: beheren van miljoenen social conversaties - Radian6’s unieke technologie maakt het voor ondernemingen mogelijk op een social schaal te monitoren door 150 miljoen bronnen aan social media-conversaties binnen het web te monitoren, waaronder Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, blogs, online communities en meer. Ook ondersteunt Radian6 nu 17 verschillende talen. Turks en Pools zijn recent toegevoegd.
Social insights: gebruik maken van social media intelligence - Het enorme volume aan social media conversaties dat door consumenten wordt gegenereerd kan overweldigend zijn voor een organisatie, maar een tweet van een prospect over het hoofd zien, kan leiden tot het mislopen van inkomsten. Het nieuwe Radian6 Social Insights biedt intelligente dashboards en geraffineerde analytics om het enorme volume te kunnen filteren, relevante conversaties te kunnen identificeren en analyses van marketingcampagnes uit te kunnen voeren. Social Insights biedt nu met andere aanbieders zoals Klout, OpenAmplify en OpenCalais een extra niveau van informatie zoals demografie, influence, geolocatie, sentiment en onderwerpcategorisatie aan conversaties. Dit niveau van intelligence stelt marketeers in staat de impact van een campagne te bevatten en het geeft hen de flexibiliteit in real-time te reageren op klantsentiment.
Social engagement: verbind met klanten en prospects - De Radian6 Social Engagement Console stelt ondernemingen nu in staat direct met klanten in contact te treden op het moment dat de conversatie plaatsvindt, of dit via Twitter, Facebook of andere social kanalen is. De Social Engagement Console biedt ook data van andere partijen om een alomvattende kijk op social conversaties te bieden. Nieuwe toevoegingen maken het onder andere mogelijk Trending Topics op Twitter te zien en Bit.ly statistieken om het bereik van gedeelde links vast te kunnen stellen. Bovendien is Radian6 nu standaard geïntegreerd met Salesforce, binnen de volledige suite van Salesforce apps en het platform.
Social Workflow: leveren van miljoenen social conversaties binnen de onderneming - Met de lancering van Radian6 Social Hub, zijn ondernemingen in staat enorme aantallen social media conversaties te organiseren door verfijnde analyse en regels toe te passen. Deze actie streams kunnen automatisch relevante social content traceren voor snelle engagement en reactie. Bovendien bevat Social Hub nu social klantprofielen waarmee marketeers relevante campagnes kunnen creëren, gebaseerd op wat de consument wil.
Social Websites: marketeers in staat stellen om te handelen met de snelheid van social - Siteforce stelt marketingorganisaties in staat met de snelheid van social te handelen en snel en eenvoudig social rijke websites te bouwen om in contact te treden met klanten en prospects. Door gebruik te maken van een krachtige drag-and-drop-studio, kunnen marketeers perfecte websites bouwen, editen en publiceren, zonder hulp van IT. Siteforce maakt gebruik van een krachtig en flexibel contentmanagementsysteem waarmee ondernemingen beter in contact kunnen komen met klanten en prospects door social features toe te voegen zoals Twitter streams, Facebook likes en meer.
De Radian6 Social Marketing Cloud
Radian6 is in 2006 opgericht met het idee dat ondernemingen het social web moeten monitoren om zo op een effectieve manier het gesprek aan te kunnen gaan met klanten en prospects. Radian6 monitort dagelijks honderd miljoenen conversaties op Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, blogs en online communities en biedt in real-time inzichten. Radian6 verandert de marketingafdeling met de introductie van Radian6 Social Marketing Cloud. Veel ondernemingen zetten social media in om met hun klanten in contact te komen. Radian6’s klantenbestand neemt snel toe. Meer dan 2500 bedrijven, waaronder toonaangevende merken zoals AAA, Activision, GE, GEICO, GNC, PepsiCo, Pizza Hut, Southwest Airlines en meer dan de heft van de Fortune 100-ondernemingen maken gebruik van Radian6.

Overige bronnen
- Kijk voor meer informatie over Radian6 Social Marketing Cloud op www.salesforce.com/radian6

- Volg @salesforce op Twitter

- Kijk voor meer details over het nieuws op blogs.salesforce.com