PRESS AND NEWS

Salesforce.com lanceert Social Ads Platform voor Twitter met nieuwe Twitter Ads API

Salesforce.com [NYSE: CRM], leverancier van cloud computing-oplossingen voor de zakelijke markt, lanceert een Social Ads Platform voor Twitter met gebruik van de nieuwe Twitter Ads API. Marketeers kunnen nu voor het eerst het adverteren via Twitter samen met al hun bestaande social marketing-programma’s beheren met de Salesforce Marketing Cloud.

“Succesvolle Twitter marketing is veranderd en behoeft een meer holistische aanpak dan alleen het plaatsen van content”, zegt Michael Lazerow, Chief Marketing Officer (CMO) van Salesforce Marketing Cloud bij salesforce.com. “Onze klanten, van de CMO tot de community manager, zullen een verhoogde efficiëntie en return on investment zien met ons nieuwe Social Ads Platform voor Twitter, gecombineerd met onze toonaangevende, door Twitter gecertificeerde, producten voor engagement en analyse.”

“Toen we Twitter’s ads API uitbouwden, wisten we dat het belangrijk was om nauw samen te werken met onze advertising-partners om te begrijpen hoe we hun marketingcampagnes effectief kunnen schalen”, zegt Adam Bain, president of global revenue bij Twitter. “We zijn verheugd dat we verder kunnen bouwen op onze langdurige relatie met salesforce.com en dat we campagnemanagement naar eenzelfde niveau kunnen brengen als hun toonaangevende producten voor monitoring en engagement.”

Met het nieuwe Salesforce Marketing Cloud Social Ads Platform voor Twitter kunnen merken en bureaus vanaf nu:
- In real time Twitter-advertentiecampagnes bouwen en uitvoeren
- Adverteerders in staat stellen om hun campagnes op Twitter efficiënter te schalen door middel van innovatieve workflows
- ROI verbeteren door middel van creatieve en gerichte optimalisatie

Salesforce.com’s nieuw Twitter ads API-product sluit aan bij de bestaande Salesforce Marketing Cloud gecertificeerde Twitter-producten voor analyse en engagement.

Met de Salesforce Marketing Cloud gecertificeerde Twitter-producten voor analyse, kunnen merken en bureaus:
- De meer dan 400 miljoen tweets die dagelijks verstuurd worden, bekijken via toegang tot de Twitter fire hose
- In real time gesprekken volgen van meer dan 540 miljoen sociale bronnen van onder andere Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, blogs en online communities
- Social insights inzetten om betere bedrijfsbeslissingen te nemen op het gebied van marketing, sales en service
- Toegang tot real time dashboards die uitvoerbare inzichten bieden in onder andere sentiment, demografie, intentie en invloed

Met de Salesforce Marketing Cloud gecertificeerde Twitter-producten voor engagement, kunnen merken en bureaus:
- Een community bouwen van fans door zich te verbinden met klanten wanneer en waar zij het meest betrokken zijn
- Binnen sociale platformen in real time reageren op klanten en prospects met meer dan alleen simpele teksten door video’s, afbeeldingen en hyperlinks te integreren
- Schalen van betrokkenheid met social workflow en automatisering
- Gebruik maken van granulaire rechten en toestemmingen om gebruikers de toegang te geven die ze nodig hebben zonder in te boeten op het gebied van veiligheid

Salesforce verbindt marketing naadloos met sales en service
De real time aard van social media hebben verwachtingen van klanten veranderd en organisaties moeten een weg vinden om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen. Ze moeten zich sneller met klanten verbinden en feedback en kansen snel intern kunnen doorsturen.

Social marketing kan niet op zichzelf bestaan. Salesforce.com helpt organisaties daarom met het transformeren en versterken door social media te schalen binnen alle afdelingen van de organisatie. Met Salesforce kunnen organisaties marketingactiviteiten integreren met sales en klantenservice om zich zo op een geheel nieuwe manier met klanten te verbinden.

Prijzen en beschikbaarheid
Salesforce Marketing Cloud Social Ads Platform voor Twitter is op dit moment alleen beschikbaar in een gesloten bèta.

Aanvullende bronnen
- Lees meer details over het nieuws op http://blogs.salesforce.com/company/2013/02/salesforce-marketing-cloud-launches-twitter-ads.html
- Salesforce Marketing Cloud CMO Michael Lazerow (@lazerow) en senior director content & community Dave Thomas (@DavidBThomas) organiseren op donderdag 28 februari om 20.00 uur (14.00 uur ET) een gratis webinar. Neem deel via: https://www1.gotomeeting.com/register/201266872
- Download het gratis eBook, “The Guide to Successful Twitter Ad Campaigns” http://www.radian6.com/resources/library/the-guide-to-successful-twitter-ad-campaigns