Salesforce.com introduceert Salesforce ExactTarget Marketing Cloud

Het nieuwe klantenplatform dat 1-op-1 marketing mogelijk maakt

Salesforce.com (NYSE: CRM), ’s werelds meest bekroonde cloud-platform voor klantinteracties, lanceert de Salesforce ExactTarget Marketing Cloud. Deze nieuwe Marketing Cloud biedt digitale marketing applicaties voor email, mobile, social, web, marketing automation en verbonden producten. De ExactTarget Marketing Cloud levert een combinatie van ExactTarget’s digitale marketing applicaties en de sociale marketing-producten van salesforce.com zoals Buddy Media, Radian6 en Social.com.

Met de nieuwe Marketing Cloud kunnen marketeers voor iedere klant een eigen omgeving creëren. Ook kunnen ze de ‘customer journey’ definiëren, beheren en beïnvloeden. Daarnaast kunnen marketeers de content, die via elk kanaal en via elk device verspreid wordt, optimaliseren. Zowel via email, mobile, social media als het web zijn klanten nu nog beter te bereiken.

“De ExactTarget Marketing Cloud is het klantenplatform voor 1-op-1 marketing. Bedrijven staan hiermee op een geheel nieuwe manier in verbinding met hun klanten”, zegt Scott Dorsey, Chief Executive Officer van ExactTarget Marketing Cloud. “Met ‘the Internet of Customers’ is alles en iedereen met elkaar verbonden. Met de ExactTarget Marketing Cloud kunnen marketeers de klant een relevante 1-op-1 ervaring bieden. Dit is mogelijk via email, mobile, social media, websites en zelfs via verbonden producten.”

\"Mobile en social hebben de manier waarop we onze merken in contact brengen met klanten enorm veranderd”, zegt Luis Di Como, senior vice president media bij Unilever. “Unilever heeft deze digitale revolutie volledig omarmt en geïntegreerd. De ExactTarget Marketing Cloud geeft ons de mogelijkheid klanten gedurende het hele aankoopproces een relevante en gepersonaliseerde merkervaring te bieden.”
Analisten voorspellen dat CMO’s de CIO’s de komende vijf jaar voorbij zullen streven in het budget dat zij besteden aan technologie. Digitale marketing is één van de top-drie vereisten die iedere CEO op zijn agenda zou moeten zetten voor komend jaar. Met de ExactTarget Marketing Cloud ondersteunt Salesforce.com bedrijven in deze ontwikkeling.

De ExactTarget Marketing Cloud is onderdeel van het Salesforce1 Customer Platform. Salesforce1 geeft marketeers mobiele toegang om via social media naar hun klanten te luisteren. Daarnaast is het via Salesforce Chatter mogelijk om samen te werken aan campagnes, events en marketing content. Salesforce1 geeft marketeers de mogelijkheid campagnes real-time te creëren, goed te keuren en te monitoren via email, mobile, social en web.

Voor het volledige Engelstalige persbericht, productspecificaties en prijsinformatie kunt u kijken op http://www.salesforce.com/company/news-press/press-releases/2013/11/131120-2.jsp