Salesforce breidt Wear-ecosysteem uit met nieuwe apparaten en apps

Salesforce kondigt een forse groei aan van Salesforce Wear, het eerste enterprise-initiatief voor wearable computing. Epson, Jawbone, Meta, Oculus en Vuzix maken nu deel uit van het Salesforce Wear-ecosysteem. Het ecosysteem biedt diverse enterprise apps en is gebouwd op het Salesforce1 platform. De apps geven bedrijven de mogelijkheid draagbare technologie in te zetten voor uiteenlopende toepassingen in verschillende sectoren. Salesforce.en Accenture zijn een samenwerking gestart om implementaties van wearables - een nieuwe generatie mobiele apparaten die op het lichaam worden gedragen - te ondersteunen.

“Gartner voorspelt dat in 2017 meer dan 50 procent van al het mobiele app-verkeer via wearables verloopt. Deze snelle groei verklaart ook het succes van Salesforce Wear. Tegelijkertijd illustreert het de behoefte aan een geïntegreerd platform waar softwarebedrijven, fabrikanten van wearables en ontwikkelaars samenkomen om apps te maken waarmee bedrijven op een geheel nieuwe manier met hun klanten contact kunnen hebben,\" zegt Daniel Debow, SVP, emerging technologies, salesforce.com.

Salesforce Wear momentum
Salesforce Wear is het eerste enterprise-initiatief voor wearable computing en versnelt de adoptie van wearables voor grote ondernemingen. Met het Salesforce Wear Developer Pack hebben ontwikkelaars de mogelijkheid zeer snel nieuwe apps te ontwikkelen voor wearables. Enterprise-ontwikkelaars hebben direct toegang tot een groeiende bibliotheek met daarin apparaten, voorbeeldcodes, documentatie, demonstraties en referentie-apps.
Salesforce Wear ondersteunt onder meer Android Wear, ARM, Fitbit, Google Glass, Myo van Thalmic, Nymi uit Bionym, OMSignal, Pebble, Philips en Samsung Gear II.

Nieuwe enterprise apps demonstreren de kracht van wearables
Het Salesforce Wear ecosysteem bestaat uit een groeiend aantal ISV's die snel apps ontwikkelen op het Salesforce1 Platform, gericht op meerdere sectoren en geschikt voor verschillende apparaten.

Diverse Salesforce Wear apps zijn vanaf vandaag beschikbaar in de AppExchange:

Alpine Metrics: Met Alpine Metrics krijgen verkopers direct toegang tot gegevens en krijgen ze inzicht hoe hun business ervoor staat.
APX-Labs: Door de integratie van Salesforce Wear met diverse smart glass providers, kunnen veldwerkers als servicetechnici of bouwvakkers met APX-Labs inloggen op de Service Cloud, terwijl ze aan het werk blijven.
Brivo Labs: De ‘identity access management’- app van Brivo Labs, NthID, werkt met Nymi’s continue authenticatiesysteem welke let op iemands hartritme. Het systeem zorgt voor een veilige, gemakkelijke toegang tot laptops en fysieke ruimtes.
ClickSoftware: De ShiftExpert app van ClickSoftware werkt met apparaten als de Samsung Gear II en geeft medewerkers de mogelijkheid in- en uit te klokken. Deze gegevens worden vervolgens automatisch opgenomen in timesheets.
Etherios: Etherios apps monitoren de gezondheid van patiënten real-time na het verlaten van het ziekenhuis via connected weegschalen en bloeddrukmeters en pulse oximeters. Door de gezondheid van patiënten op afstand te monitoren kunnen ze thuis herstellen.
Facial Network: Met de hospitality ID app van Facial Network dragen servicemedewerkers een ‘smart glass’ waarmee zij gasten kunnen identificeren. Door de integratie met Salesforce1, weten de medewerkers direct wat de voorkeuren zijn van welke gast en kunnen zij op hun specifieke verwachtingen inspelen.
Proximity Insight: De app van Proximity Insight stuurt Android Wear-meldingen naar medewerkers wanneer een VIP-klant binnen het bereik van hun locatie komt, waardoor ze direct een gepersonaliseerde ervaring kunnen creëren.
2Lemetry: Met het draagbare apparaat SafetyCare kunnen patiënten met één aanraking op het scherm van een wearable onmiddellijk hulp vragen, terwijl ze thuis kunnen blijven.

Extra Salesforce Wear apparaatondersteuning
Door het grote succes van het ecosysteem is de ondersteuning van Salesforce Wear uitgebreid met extra wearables:
● Epson Glass - smart glasses
● Jawbone UP - fitness tracker
● Meta - 3D smart glasses
● Oculus Rift - virtual reality headset ten behoeve van 3D simulatie
● Vuzix M100 Smart Glasses – Een op Android gebaseerd wearable computing, communicatie- en display-systeem.