Funda versnelt digitale transformatie met Salesforce om consumenten, makelaars en adverteerders een betere ervaring te bieden

Amsterdam, 4 februari 2021 – Salesforce, wereldwijde leider op het gebied van CRM, kondigt vandaag aan dat Funda kiest voor Salesforce om haar digitale transformatieproces te versnellen. Het grootste online vastgoedplatform van Nederland wil als datagedreven organisatie een betere ervaring bieden aan consumenten, makelaars en adverteerders.

Funda is in Nederland hét vastgoedplatform van makelaars voor consumenten en ondernemers. De organisatie wil haar belangrijkste doelgroepen zo veel mogelijk snelheid, gemak en relevantie bieden. Om dit te bereiken is het noodzakelijk dat Funda haar commerciële processen en tooling moderniseert en meer waarde haalt uit data binnen de organisatie. “Door de samenwerking met Salesforce zijn we in staat om mede op basis van data onze klanten nog beter te bedienen”, aldus Quintin Schevernels, CEO Funda. “Door de verschillende systemen en databronnen aan elkaar te koppelen, optimaliseren we onze sales- en marketingprocessen waardoor we niet alleen efficiënter en slimmer werken, maar ook de ervaring voor makelaars en adverteerders kunnen verbeteren.”

Funda kiest voor een combinatie van innovatieve cloudoplossingen om de digitalisering van de organisatie vorm te geven. Relevantie, personalisatie en snelheid voor alle doelgroepen staan hierin centraal. Michiel van Vlimmeren, general manager Salesforce Nederland: “Ik ben erg blij dat we zo’n innovatieve Nederlandse organisatie als Funda kunnen helpen in de volgende stappen van hun digitalisatieproces. Net als Funda geloven we dat organisaties sterker worden als ze datagedreven handelen. Door ons ecosysteem van digitale platformen kan Funda efficiënter werken en haar B2C- en B2B-doelgroepen een superieure klantervaring bieden.”

In 2021 wordt Salesforce geïmplementeerd met hulp van Salesforce implementatiepartners Brightfox en Harvest Digital. Sales- en marketingteams binnen Funda kunnen straks slimmer werken. Door Salesforce Sales Cloud en Service Cloud krijgen zij een 360-graden beeld van hun relaties, waardoor saleskansen beter worden benut en ze hun relatiemanagement naar een hoger niveau kunnen tillen. De marketing automation tool Pardot helpt teams om op het juiste moment op een persoonlijkere en relevantere manier in contact te komen met makelaars en adverteerders. Met hulp van de app ADvendio (gebouwd en geïntegreerd op het Salesforce-platform) kan Funda tot slot de verkoop en facturatie van online mediaruimte automatiseren, waardoor adverteerders sneller en slimmer advertentieruimte kunnen kopen.

Om toekomstige innovaties op het platform te ontwikkelen en testen, gebruikt Funda vanaf komend jaar de testomgeving Sandbox full copy. Dit is belangrijk om ervoor te zorgen dat alle interne processen en systemen ook bij de implementatie van nieuwe innovaties optimaal samenwerken. Daarnaast profiteert Funda van de open API-structuur van Salesforce om verschillende externe systemen te verbinden die naast Salesforce moeten werken. Waar nodig wisselen de verschillende systemen data met elkaar uit. Dankzij Premier Success+ blijft Salesforce Funda doorlopende support bieden om ervoor te zorgen dat Funda het maximale uit hun data blijft halen en hun klanten zo veel mogelijk gemak, snelheid en relevantie kan bieden.

Over Funda
Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van woningen bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.

Over Salesforce
Salesforce is wereldleider op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) die bedrijven dichter bij hun klanten brengt in het digitale tijdperk. Sinds 1999 stelt Salesforce bedrijven van elke omvang en branche in staat om te profiteren van krachtige technologieën - cloud, mobiel, sociaal, internet of things, kunstmatige intelligentie, spraak en blockchain - om een 360° beeld van hun klanten te creëren. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com/nl.