Salesforce sponsort VN-conferentie over klimaatverandering en dringt aan op wereldwijde actie

• Salesforce sponsort VN-klimaatconferentie COP26

Amsterdam, 7 juli 2021 - Salesforce maakt vandaag bekend dat het bedrijf partner is van COP26, de VN-klimaatconferentie die tot doel een CO2-neutrale toekomst te realiseren. De conferentie vindt van 1 tot 12 november 2021 plaats in Glasgow, Schotland, en zal naar verwachting het belangrijkste wereldwijde klimaatevenement worden sinds het Akkoord van Parijs in 2015.

De sponsoring door Salesforce maakt deel uit van de bredere inzet van het bedrijf om  leiderschap en beleid te stimuleren, klanten en partners te mobiliseren om deel te nemen aan de klimaatbeweging en het belang te tonen van digitale transformatie om klimaatverandering aan te pakken en ‘net zero’ te bereiken. Het uiteindelijke doel is om de opwarming van de aarde onder 1,5 graden Celsius te houden.

"Iedereen heeft een rol en verantwoordelijkheid om iets aan de klimaatcrisis te doen. Van burger tot bedrijf moet je je gedrag aanpassen en actie ondernemen voor een duurzame toekomst. Vanuit Salesforce betekent dat onder andere een net zero-bedrijfsvoering en inzet van hernieuwbare energie”, zegt Michiel van Vlimmeren, General Manager van Salesforce Nederland. Omdat communities - voor klanten, voor partners, voor medewerkers - een onlosmakelijke rol spelen in onze bedrijfsvoering, willen met dit sponsorschap juist onze communities zo veel mogelijk betrekken en het hele Salesforce-ecosysteem mobiliseren om samen te werken om de opwarming tegen te gaan en toekomstige generaties te beschermen.”

Salesforce stimuleert belangrijke bewegingen zoals 1T.org met als doel 100 miljoen bomen te behouden, te herstellen en te laten groeien tegen het einde van 2030. Daarnaast is Salesforce een van de oprichters van LEAF, een nieuwe publiek-private organisatie die zich inzet om 1 miljard dollar in te zamelen om tropische bossen te beschermen. Salesforce pleit ook voor op wetenschap gebaseerd klimaatbeleid en roept de G7 op om zich te committeren aan belangrijke NDC's om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Ook innoveert Salesforce  nieuwe technologieën zoals Salesforce Sustainability Cloud. Hiermee kunnen klanten hun milieugegevens rapporteren.

Meer weten over het partnership? Lees dan hier het Engelstalige bericht.