Salesforce.com lanceert nieuwe generatie van Salesforce Chatter

Salesforce.com [NYSE: CRM], leverancier van cloud computing-oplossingen voor de zakelijke markt, lanceert de nieuwe generatie van Salesforce Chatter, het toonaangevende enterprise social network. Hiermee bepaalt salesforce.com de agenda voor de volgende generatie van CRM in een social en mobile wereld. Salesforce.com bouwt voort op haar mobile CRM-leiderschap, met nieuwe innovaties om de manier waarop klantgerichte bedrijven verkopen en service verlenen te veranderen. Voor het eerst kunnen organisaties vanaf elk apparaat klantinformatie binnen Salesforce raadplegen, creëren en hierop reageren in de Chatter feed. Omdat Chatter op het Salesforce Platform is gebouwd, is salesforce.com het enige bedrijf dat social en mobile innovaties kan leveren die bedrijven helpen om op tal van nieuwe manieren in verbinding te komen met hun klanten, partners en medewerkers.

“Bedrijven hebben te maken met een nieuwe zakelijke wereld waarin iedere klant via social en mobile technologieën een stem heeft en onmiddellijke betrokkenheid verwacht”, zegt Nasi Jazayeri, EVP & GM van Salesforce Chatter, salesforce.com. “De nieuwe Salesforce Chatter levert de volgende generatie van social en mobile CRM aan klantgerichte bedrijven en verandert de manier waarop bedrijven in verbinding komen met hun klanten, partners en medewerkers. Iedere medewerker kan nu de klant op de eerste plaats zetten en zo geweldige sales-, service- en marketing-ervaringen creëren, rechtstreeks vanuit de feed.”

“De duizenden medewerkers van Vodafone Australië – verspreid over honderden winkels in het hele land – zijn mobile gebruikers. Chatter helpt hen met elkaar in verbinding te blijven en legt een brug naar onze corporate afdelingen en informatie”, zegt Murray Elliot, social systems manager, Vodafone Australië. “Met een paar snelle woorden kunnen medewerkers toegang krijgen tot actuele informatie, meningen en deskundige hulp om klantverkoop en service te optimaliseren. Chatter heeft ons geholpen bij het creëren van een echt intern community-gevoel en houdt ons in verbinding en up-to-date als nooit tevoren.”

“De industrie verschuift veel sneller dan men denkt naar social en mobile sales, service en marketing”, zegt Frank Gens, Senior Vice President en Chief Analyst, IDC. “Bedrijven die geen energie steken in het voorbereiden van hun medewerkers op deze gebieden, zullen vastlopen in de sporen die de markt achterlaat.”

Word een Customer Company
De verschuiving naar social en mobile cloud computing heeft ervoor gezorgd dat bedrijven op geheel nieuwe manieren in verbinding kunnen komen met hun klanten en dat ze customer companies kunnen worden. Customer companies luisteren naar iedere klant, tonen betrokkenheid via elk kanaal en leveren overal goede klantenservice. Ze verkopen als een team, verbinden producten met het netwerk en leveren apps voor elk apparaat. Door alles met elkaar te verbinden – klanten, medewerkers, partners en producten – veranderen customer companies de manier waarop zij verkopen, service verlenen, vermarkten en innoveren. Salesforce.com is het enige bedrijf dat een klantplatform biedt dat bedrijven in staat stelt om verbeterde verbindingen te leggen met hun klanten en hogere niveaus van groei, innovatie en succes mogelijk maakt.

De nieuwe Salesforce Chatter: Verkoop, bedien en vermarkt vanuit de feed, vanaf elk apparaat
De snelle opkomst van mobiele apparaten heeft de verwachtingen van medewerkers veranderd. Ze willen dat de apps die ze zakelijk gebruiken, lijken op de apps die ze in hun privé leven gebruiken: eenvoudig te bedienen en te gebruiken vanaf elk apparaat. Tegelijkertijd betekent de snelle opname van social networks dat meer dan een miljard mensen op geheel nieuwe manieren betrokken zijn, allemaal via de feed. Traditionele CRM software is gebouwd voor een tijdperk van desktops en afgezonderde afdelingen, maar hedendaagse customer companies weten dat ze de kracht van social en mobile technologieën nodig hebben om in verbinding te komen met klanten, partners, medewerkers en producten.

Met de nieuwe Chatter kunnen gebruikers voor het eerst vanaf elk apparaat:
- Toegang krijgen tot alle klantinformatie opgeslagen in Salesforce, inclusief klant-accounts, campagnes, cases, leads, kansen en custom apps gebouwd op het Salesforce Platform. Gebruikers kunnen nu real-time updates ontvangen – zoals een goedkeuring op een offerte, een serviceverzoek of een social conversatie – om zo op een geheel nieuwe manier in verbinding te komen met hun klanten.
- Informatie en notificaties creëren en bewerken vanuit de nieuwe publisher. De nieuwe publisher laat gebruikers scrollen door verschillende acties, zoals bestanden, foto’s, polls, taken en meer. Gebruikers kunnen heel eenvoudig een taak creëren, een contract bewerken of zelf een aangepaste klantactie creëren.
- Reageren op updates over contacten, accounts, kansen, campagnes en custom records, direct vanuit de feed. Een vertegenwoordiger kan bijvoorbeeld vanuit de taxi een update van een deal in de feed zien en de noodzakelijke bestanden doorsturen die nodig zijn om de deal te sluiten.

Salesforce Chatter: Het zakelijke Social Network voor customer companies
Chatter is de wereldwijde standaard voor enterprise social networks, die innovatie stimuleert met meer dan 195.000 actieve social networks. Chatter combineert eigenschappen van sociale netwerken zoals profielen, real-time feeds, trending topics, aanbevelingen en influence measurement met de zakelijke informatie in Salesforce. Toonaangevende merken zoals Design Within Reach, Kelly Services, Virgin America en Vodafone Australia realiseren al succes met Chatter.
- Design Within Reach selecteerde Chatter om medewerkers te helpen snel antwoord te krijgen op product-gerelateerde vragen – zoals dimensiedetails, beschikbare afwerkingen of wanneer een besteld item beschikbaar komt – via mobile devices, zodat vertegenwoordigers het overal kunnen gebruiken om antwoord te krijgen.
- Kelly Services selecteerde Chatter om medewerkers samen te laten werken en deel te laten nemen aan conversaties over functies, locaties en operaties, met behulp van besloten werknemersnetwerken.
- Vodafone Australia selecteerde Chatter om conversaties te verenigen met bedrijfsprocessen, verspreid over locaties, teams, productlijnen en winkels. Teams op het gebied van marketing tot technologie zullen voordeel hebben van de mobiliteit van Chatter om eigenlijk overal samen te kunnen werken.
- Virgin America selecteerde Chatter om een medewerkers social network te creëren om zo alle medewerkers op één lijn te brengen, te motiveren en prestaties te stimuleren.

Chatter is geïntegreerd in alle Salesforce apps en wordt uitgebreid met custom en partner apps, gebouwd op het Salesforce Platform. Hiermee kunnen medewerkers productiever zijn in hun dagelijkse werk. Volgens een recent onderzoek van salesforce.com onder 5.500 Chatter-klanten, blijkt dat bedrijven het aantal vergaderingen met gemiddeld 25 procent hebben verminderd, e-mail omlaag hebben gebracht met gemiddeld 26 procent en dankzij samenwerking gemiddeld 29 procent meer ideeën hebben bedacht. Bovendien zijn de verbindingen van medewerkers met 31 procent gestegen en is er een gemiddelde toename van 34 procent in betrokkenheid van medewerkers.

Prijzen en beschikbaarheid
- Salesforce Chatter is geoptimaliseerd voor Android en iOS devices. Het is vanaf nu algemeen beschikbaar en opgenomen binnen alle edities van Salesforce.
- De beschikbaarheid van mogelijkheden voor het creëren en bewerken van bestanden binnen Salesforce Chatter is momenteel gepland voor de tweede helft van 2013.
- De mobiele applicatie van Salesforce Chatter is gratis voor alle klanten van salesforce.com.

Aanvullende informatie
- Like Salesforce Chatter op Facebook: http://www.facebook.com/Chatter
- Leer meer over Chatter: http://www.salesforce.com/nl/chatter/overview/
- Volg @Chatter en @Salesforce_NL op Twitter

Over salesforce.com
Salesforce.com, opgericht in 1999, is toonaangevend in enterprise cloud computing. Met de social en mobile cloud-technologieën van salesforce.com kunnen bedrijven op compleet nieuwe manieren in contact komen met klanten, partners, medewerkers en producten. Het platform en de apps – gebaseerd op salesforce.com’s real-time, multi-tenant architectuur – veranderen de manier waarop organisaties verkopen, service bieden, marketen en innoveren.

• Vergroot uw business met ‘s werelds #1 sales app, Salesforce Sales Cloud
• Realiseer uitmuntende klantenservice met de bekroonde Salesforce Service Cloud
• Luister, verbindt, adverteer en meet social media marketing met de Salesforce Marketing Cloud
• Ontwikkel social en mobile cloud apps op het Salesforce Platform en vergroot social enterprise-succes met ‘s werelds toonaangevende marktplaats voor enterprise apps, de AppExchange

Any unreleased services or features referenced in this or other press releases or public statements are not currently available and may not be delivered on time or at all. Customers who purchase salesforce.com applications should make their purchase decisions based upon features that are currently available. Salesforce.com has headquarters in San Francisco, with offices in Europe and Asia, and trades on the New York Stock Exchange under the ticker symbol “CRM.” For more information please visit http://salesforce.com.

©2013 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce, Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, AppExchange, Salesforce Platform, and others are trademarks of salesforce.com, inc. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat