PRESS AND NEWS

Salesforce.com levererar cloud-tjänster till Tele2

Stockholm den 14 september 2010 – Cloud Computing-företaget salesforce.com meddelade idag att Tele2 har valt Sales Cloud 2 från salesforce.com för att hantera sin snabbväxande portfolio av företagskunder. Tele2 har implementerat Sales Cloud 2 i sin svenska och holländska organisation för direktförsäljning.

Tele2 var i behov av en skalbar och flexibel lösning med ett användarvänligt gränssnitt som minskar de totala ägandekostnader på lång sikt, obegränsade möjligheter att integrera med andra system samt möjligheten att enkelt kunna lägga till ytterligare funktionalitet.

– Intresset för Cloud Computing bland svenska företag har ökat starkt den senaste tiden allteftersom de inser fördelarna med att använda Cloud-tjänster. Att arbeta i molnet ger lägre operationella kostnader, ökad användarvänlighet, snabb implementering och du behöver inte investera i vare sig hårdvara eller mjukvara. Salesforce.com valdes för att vi kunde visa på den lägsta totala ägandekostnaden och enkel integration med andra system, säger Johan Zetterström, Nordenchef på salesforce.com.

Sales Cloud 2 ger en intuitiv användarupplevelse som är lika enkel att använda som vilken konsumentwebbsida som helst. Det gör det möjligt för säljare att spendera mindre tid på administration samt rapportering och mer tid på att skapa starka kundrelationer och göra affärer. Sales Cloud 2 gör det möjligt för företag att förbättra hanteringen av leads, kunder, kontakter, kontrakt och events. Varje kund hanteras i realtid från den första kontakten till den sista transaktionen, vilket eliminerar de kostnader som associeras med on premise lösningar som hårdvara, backup, säkerhet och uppgraderingar.

– Salesforce.com kunde erbjuda en färdig lösning som mötte Tele2’s behov och besvarade deras frågor kring funktionalitet och teknik, vilket är anledningen till att Tele2 valt att hantera sina säljprocesser med Salesforce CRM. De gör nu andra svenska kunder, som Manpower, Lernia och AstraTech, sällskap, avslutar Johan Zetterström.

Sales Cloud 2 integrerades med en produktkataloglösning från BigMachines.