Salesforce.com tekent definitieve overeenkomst voor overname Model Metrics

Salesforce.com (NYSE: CRM), de onderneming voor enterprise cloud computing (http://www.salesforce.com/cloudcomputing/), maakt bekend dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan voor de overname van Model Metrics, een mobile en social cloud consulting services-onderneming. Met Model Metrics voegt salesforce.com mobile en social expertise toe, waarmee klanten en het wereldwijde partner-ecosysteem beter kunnen worden ondersteund. De transactie wordt naar verwachting in salesforce.com's vierde fiscale kwartaal gesloten, dat eindigt op 31 januari 2012, behoudens de gebruikelijke voorwaarden.

“We zijn enorm verrast met de ongelofelijke respons van onze klanten op de social enterprise-visie”, zegt George Hu, COO, salesforce.com. “De toevoeging van Model Metrics' mobile en social expertise stelt salesforce.com in staat de verschuiving naar de social enterprise te versnellen. Ook zal het onze partners in staat stellen de social enterprise verder te ontwikkelen.”

“Onze core services-strategie is altijd geweest om een bloeiend ecosysteem voor partners te creëren. Deze overname stelt ons in staat om deze strategie waar te maken in de wereld van de social enterprise”, aldus Maria Martinez, EVP Customers for Life, salesforce.com. “Met Model Metrics heeft ons strategisch services team meer mobile- en social-mogelijkheden die nodig zijn om het succes van ons partner-ecosysteem mogelijk te maken.”

“Salesforce.com en Model Metrics delen een visie op de social enterprise”, aldus Adam Caplan, founder en CEO, Model Metrics. “Door samen te werken met salesforce.com kunnen we meer ondernemingen helpen te profiteren van de voordelen van cloud computing door middel van disruptieve mobile en social technologieën.”

Model Metrics is in 2003 opgericht en pionierde in business processen en technologie alignment die nodig zijn om ondernemingen te helpen bij het sneller adopteren van cloud computing. De organisatie zag snel in dat mobile en social technologieën een belangrijke rol zouden gaan spelen in de toekomst van enterprise cloud computing. Model Metrics ging zich daarom focussen op de strategische ontwikkeling en inzetbaarheid van applicaties. Als gevolg hiervan leidde het Model Metrics-team enkele van de grootste mobile en social cloud-implementaties.

Model Metrics heeft meer dan 500 klanten, waaronder Blue Shield of California, Heidrick & Struggles en Standard Register. Met de focus op disruptieve mobile technologie heeft Model Metrics meer dan 1.000 Salesforce-implementaties gedaan voor ondernemingen van iedere omvang, waaronder enkele ondernemingen uit de Fortune 100.

Info over salesforce.com

Salesforce.com is wereldwijd de grootste leverancier customer relationship management (CRM) software. Ga voor meer informatie over salesforce.com (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com/nl of volg ons op Twitter via @SalesforceNL.

Nog niet uitgebrachte diensten of functionaliteiten, waar naar verwezen wordt in deze of in andere persberichten of openbare uitingen, zijn momenteel niet beschikbaar en kunnen later dan gepland geleverd worden of komen wellicht helemaal niet beschikbaar. Klanten die salesforce.com applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op functionaliteiten die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce.com heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, beschikt over kantoren in Europa en Azië en handelt op de New York Stock Exchange onder de afkorting “CRM”. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl.

Live chat